Dag 5 – Dinsdag 23 juli 2024 – Hunebedden in Borge - Reisverslag uit Beilen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu Dag 5 – Dinsdag 23 juli 2024 – Hunebedden in Borge - Reisverslag uit Beilen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu

Dag 5 – Dinsdag 23 juli 2024 – Hunebedden in Borge

Door: Dit Koningskind Vakanties

Blijf op de hoogte en volg Dit Koningskind Vakanties

23 Juli 2024 | Nederland, Beilen

Deze rustige ochtend kwam iedereen op zijn of haar eigen tijd uit bed gerold. Uiteraard zagen alle deelnemers er tip top uit want vandaag kwam de fotograaf. De koks zorgden voor een gevulde ontbijttafel, voor ieder wat wils. Rond 10:00 uur kwam de fotograaf, die startte gelijk met foto’s schieten. Ook kwam er een oud bekende van sommige deelnemers en begeleiders op visite met haar man en zoontje. Na deze gezelligheid konden we de ochtend afsluiten met een korte overdenking uit Johannes 4 gelezen door Marieke.

Na de ochtendsluiting was het tijd om ons klaar te maken voor het hunebedcentrum in Borger. Onderweg hadden we wat last van regen maar bij aankomst was het vrijwel droog. Met de zon bij ons zijn we op de foto gegaan bij het allergrootste hunebed (D27) van Nederland, na dat bezoek kon iedereen op eigen houtje het hunebedcentrum gaan ontdekken. Helaas duurde het niet lang totdat dat volgende regenbui op zich liet wachten en zijn we eerder dan verwacht gaan lunchen in het restaurant. Na een bestelling te hebben gedaan van veel koffie en wat fris was er opeens een enorm kabaal… onze bestelling was zo groot dat er te weinig zin was om het uit te delen waardoor de bediening het maar op de grond liet vallen… oeps!!!

Na het lunchen zijn de meeste een informatieve en mooie film (#niet) gaan kijken over de hunebedden. Gelukkig was er genoeg overdekt en hebben Martine, Daan en Jurriaan kunnen testen hoe stevig de banken binnen waren. Martine had een leuk spelletje bedacht om op te staan en zichzelf te laten vallen op de bank, je zou denken, een zere kont maar het was alleen maar dikke lol!

Om 15:00 uur waren we weer compleet bij de bus en gingen we richting de Koekoeksklok. Met eigen invulling, douchen, spelletjes, wandeling of een wasje draaien konden we de tijd tot het eten goed vullen. En wat begon het lekker te ruiken in de keuken! Jammer dat er geen geur mee komt via dit verslag…

Na het eten van een overheerlijke maaltijd, nasi met ei, gebakken uitjes, kroepoek, rode en saté saus ging Marieke weer lezen uit Johannes 4. Halverwege kreeg ze de slappe lach die niet meer over ging, gelukkig kon iedereen er om lachen. Na de avondsluiting kwamen er spelletjes tevoorschijn, werden er weer wandelingen gemaakt en zelfs nagels gelakt, echte verwennerij!. Dit keer duurde het wat langer voordat iedereen op bed lag want Nicole en Marieke waren nog aan het rummikuppen. Na 22:30 uur waren alle deelnemers in dromenland en werd er nog na geborreld door het hele team.

Groet! M[e-38]M

• 24 Juli 2024 - 09:10

Joke Hoogerduijn:

Wat een heerlijk dagje uit, en Martine heeft denk ik een lekker laagje op haar billen [e-1f923][e-1f973]

Dit Koningskind Vakanties

De stichting Vakanties Dit Koningskind organiseert groepsvakanties voor haar leden. Ook kunnen zij bij ons terecht voor advies bij individuele vakanties. Voor mensen met een verstandelijke, lichamelijke of sociale beperking organiseren we groepsvakanties. Actieve vakanties en rustige vakanties, voor jong en oud, in binnen- en buitenland. Deze vakanties vinden plaats in de zomermaanden. Het vakantieaanbod verschilt per jaar. https://www.ditkoningskind.nl/vakanties/

Actief sinds 16 Aug. 2009