Dag 7: vrijdag 13 juli 2018 - afscheid - Reisverslag uit Elahuizen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu Dag 7: vrijdag 13 juli 2018 - afscheid - Reisverslag uit Elahuizen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu

Dag 7: vrijdag 13 juli 2018 - afscheid

Door: Jorg en Daan

Blijf op de hoogte en volg Dit Koningskind Vakanties

13 Juli 2018 | Nederland, Elahuizen

En weer gaat de wekker. Maar nu voor ons voor de laatste keer in Elahuizen want et is onze laatste dag hier. Wat gaat de tijd toch snel, helaas.
Naar buiten kijkend ziet het er nog wat grijs en grauw uit. Of dat komt door vermoeidheid f het tijdstip van de dag is niet helemaal duidelijk… Maar de voorspellingen zijn goed, dus vol goede moed en vertrouwen beginnen we weer aan deze nieuwe dag.

Rond 10:00 uur enteren we de boot weer voor een laatste zeildag. Ontbijten doen we weer op de boot, het lijkt wel of dat extra lekker smaakt. En wat worden we toch verwend door de begeleiding! Iedere dag weer staat er eten en drinken, warm en koud, fruit, extraatjes, chips en snacks…. We durven thuis niet op de weegschaal te staan…

Vandaag zetten we koers naar Woudsend. Direct na onze haven gaan de zeilen omhoog en gaan we daarheen op weg. De wind is wat vlagerig en niet hard maar met een lekker gangetje gaan we die kant op. En met Hemmie aan het roer weet je dat we onze bestelling wel weer zullen bereiken!
Na een flink eind varen neemt Maarten het stuur van Hemmie over. Het is immers onze laatste dag en alle deelnemers krijgen nog de kans om ons met de Beatrix de juiste vaarweg op te sturen.
Onderweg genieten we van de omgeving,het vogeleiland, voorbijkomende varende huisjes en natuurlijk elkaar.

In Woudsend gaan we met een aantal nog even de vaste wal op, op weg naar de molen die aan het draaien is. Een paar blijven er op de catamaran om nog wat te schrijven of te chillen. En er moeten nog wat boodschapjes gedaan worden. Bij de molen wordt een cadeau voor Petra gekocht omdat zij 2 dagen met ons zeilt. Ook wordt nog even verwonderd stil gestaan bij een knap staaltje techniek en esthetiek om van een voorgevel een onzichtbare garagedeur te maken (www.draaiendegevel.nl)

Wanneer iedereen weer aan boord is worden de trossen los gegooid en gaan we op weg terug richting Elahuizen. Het weer is inmiddels lekker “open” met een aangename temperatuur. We genieten weer van de uitzichten en van elkaar maar ook van een lekkere maaltijd met onder andere grote Bockworsten op brood! Ook zien we (een replica van) een Palingaak. Met deze schepen verdiende vroeger de vissers uit Heeg hun brood door de gevangen paling in Londen (!) te verkopen.

En dan komt Petra ons vertellen dat het moment van schoonmaken van de Beatrix aangebroken is! Er moet gesopt en geboend worden en er komt ook een brandslang op dek… De deelnemers en de begeleiders zijn nog nooit zo snel in de kajuit geweest. Bang voor een nat pak misschien??
Maar afgezien van wat natte voeten en spetters op kleren is iedereen relatief droog gebleven en de catamaran schoon gemaakt! Tegen de tijd dat we de schoonmaak spullen op gaan ruimen is It Salhus ook al weer in zicht!

We zeilen de haven netjes op zeil binnen en doen het allerlaatste stukje op de motor. De 1e afhalers staan al aan wal gereed maar zij moeten nog even wachten. We willen eerst de vakantieweek nog met elkaar afsluiten en danken voor de mooie tijd met elkaar en de vakantie. Nadat we hiervoor gedankt hebben krijgen alle deelnemers en begeleiders nog een herinnering in de vorm van een flesopener vermomd als reddingboei en een kaart van de Beatrix met daarop voor ieder een persoonlijk bedankje.
Ook de 2 schippers Barbara en Petra en maat Patrick worden niet vergeten! Zonder hen zou de vakantie niet zo geslaagd zijn als nu.

Wanneer we terugkijken naar onze “wish-list” die we aan het begin van de vakantie gemaakt hebben zijn we stil…. Bijna alles is gelukt – ook die wensen die toen nog “onhaalbaar” leken, zoals kamperen… Wat een toffe ervaring!

Hiermee stopt het “live” verslag van onze vakantie! De komende dagen gaan we naar de foto’s kijken (en sorteren) en verslagen maken om alles te “verantwoorden”.

Fijn dat u ons verslag gevolgd heeft en ons heeft laten weten hier van te genieten.
Schippers en maat: ontzettend bedankt – jullie hebben het allemaal mogelijk gemaakt!
Deelnemers: ontzettend bedankt dat jullie er bij waren en dat we met jullie mee mochten. Wat een kanjers en bikkels!
Begeleiders: ontzettend bedankt voor jullie inzet en toewijding. Mede door jullie is de vakantie een fantastische ervaring geweest.

Bovenal dank aan onze Heer die ons heeft beschermd en bewaard. Hoe verschillend we ook zijn, hoe zichtbaar en onzichtbaar onze beperkingen ook zijn, we weten dat Hij voor ons zorgt!~

Iedereen bedankt!!!

• 14 Juli 2018 - 12:42

Jorg:

wat een geweldige vakantie heeft Jorg gehad,het gaat ook goed met Jorg.En wat een mooie verslagen hebben jullie geschreven we hebben mee genoten..
    bedankt voor de supper fijne week Jorg glunderd van oor tot oor..
    warme groetjes van Jorg Rob en Greet

• 16 Juli 2018 - 19:50

Henny Visscher:

Hallo, hallo
    Schip a hoi
    Fijn dat we dag 7 ook konden lezen
    Wat leuk dat jullie aan het einde een lijst met wensen hebben gemaakt.
    Het was een heerlijke buitenweek ,vol actie Dat kamperen o o
    Maar gelukt Alle leiding duizendmaal dank
    Wat hebben de gasten een onvergetelijke vakantie gehad
    Reusachtig dat iedereen dat voor "onze kinders" over had
    Groeten en hopelijk een tot ziens Klaas en Henny Visscher

• 19 Juli 2018 - 15:27

Ria:

Voor de eerste keer is Maarten mee geweest met dit Koningskind vakanties.
    Hij heeft het geweldig gehad.
    Gezellige groep_ begeleiders zorgzaam en heel leuk.
    Schipper Barbara en maatje Patrick , geweldig!!!
    Hij heeft veel gezien en gedaan. Niet vergeten het kamperen, met Patrick in het
    vooronder slapen in het donker.
    Bij het lezen van de verslagen schiet hij weer in de lach.
    Nogmaals allemaal veel dank.

De vaarvakantie van 2018 op de catamaran "Beatrix"zal hij niet snel vergeten.
    Heel veel groetjes,
    Ria.