Dag 2 - met de boot naar de kerk... - Reisverslag uit Elahuizen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu Dag 2 - met de boot naar de kerk... - Reisverslag uit Elahuizen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu

Dag 2 - met de boot naar de kerk...

Door: Hemmie en Karla

Blijf op de hoogte en volg Dit Koningskind Vakanties

08 Juli 2018 | Nederland, Elahuizen

Zondagmorgen zondag 8 juli 2018, hoe zou dat gaan? Vast wel wat anders dan thuis.
Om 07:00 uur gingen de eerste wekkers weer af. Sommigen werden verrast met koffie of een ontbijtje op bed. De anderen konden beneden eten waar de lange tafel gedekt stond met allerlei lekkers voor het ontbijt.
Daan ging ondertussen lekkere pannenkoeken voor ons allemaal bakken om aan boord te eten. Het ontbijt sloten we gezamenlijk af met lezen en gebed.

Rond 12 uur vertrokken we richting Sneek voor de kerkdienst van 17 uur.
Maarten nam het roer onder deskundige begeleiding van de schipper en haar maat. We moesten flink kruisen om eerst richting Heeg te gaan. Na een poos nam Jouk het sturen over en hij stuurde ons onder de brug van Uitwelligega door. Bijzonder hoor dat de auto’s dan voor ons moeten stoppen! Het ging allemaal prima, sommige stukjes gingen op de motor vanwege de windrichting.
Vanaf het Snekermeer gingen we richting Sneek waar we de catamaran hebben aangemeerd, vlakbij bij de beroemde waterpoort. Het laatste stukje moesten we lopen – maar dat was maar een klein stukje gelukkig.

Ds. Heek uit Buitenpost leidde de dienst en had een mooie preek over het gebed met mooie liederen erbij, het zet ons weer aan het denken. Na de dienst moesten we snel naar de boot terug, want de bruggen gaan om 20:00 uur dicht en daarna kunnen we er deze avond niet meer door….
Via Ijlst voeren we weer terug, een deel op de motor de rest op de zeilen, nu stond Peter aan het roer ook dat ging prima.

Rond 21:00 uur waren we weer thuis waar ons een hapje en een drankje wachtte..
Moe en voldaan konden we ons bed opzoeken.
Het was een prachtige dag, met zon wind, en een goede sfeer, wat willen we nog meer.

Morgen moeten we bijtijds weer op want we hebben een heel avontuur voor de boeg… we gaan een nacht kamperen! Best spannend maar ook opwindend! Dus mocht u morgen geen verslag van ons ontvangen… dan hebben we geen internetverbinding…. Maar dan komt het gewoon een dagje later ;)

Hemmie en Karla

• 09 Juli 2018 - 06:36

Greet:

Wat geweldig allemaal wat jullie doen,wij kunnen op deze manier mee genieten.
    Gr. Rob en Greet

Dit Koningskind Vakanties

De stichting Vakanties Dit Koningskind organiseert groepsvakanties voor haar leden. Ook kunnen zij bij ons terecht voor advies bij individuele vakanties. Voor mensen met een verstandelijke, lichamelijke of sociale beperking organiseren we groepsvakanties. Actieve vakanties en rustige vakanties, voor jong en oud, in binnen- en buitenland. Deze vakanties vinden plaats in de zomermaanden. Het vakantieaanbod verschilt per jaar.

Actief sinds 16 Aug. 2009