Dag 5 - woensdag 23 juni 2021 - Reisverslag uit Elahuizen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu Dag 5 - woensdag 23 juni 2021 - Reisverslag uit Elahuizen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu

Dag 5 - woensdag 23 juni 2021

Door: Dit Koningskind

Blijf op de hoogte en volg Dit Koningskind Vakanties

23 Juni 2021 | Nederland, Elahuizen

Na de vermoeiende dag van gisteren (12 uur onderweg op het water!) konden we vanmorgen lekker uitslapen! Heerlijk! We ontbeten met taartjes die nog over waren van de heerlijke creativiteit van Carin en de jongens.

Na afsluiting van het ontbijt rond 10:30 gingen we om 11 uur Maarten aan het roer de haven uit en gingen - lekker warm aangekleed = op weg naar het Kameleon stadje Terherne..

Bij de brug van Osingahuizen nam Peter het roer over van Maarten, Via IJlst richting Sneek. De brug in de scherpe bocht in IJlst nam Peter keurig netjes! Applaus van de hele bemanning!

Bij Sneek aangekomen aten we een broodje knakworst en maakten een ommetje door Sneek. Reinder had vlak voor de Beatrix nog een kans om “aan te haken” achter een vuilniswagen maar dat lukte net niet. Dit tot grote hilariteit van een automobiliste die daar weer achter stond, in de file…

Snel verder naar Terherne, op zoek naar Sietse en Hielke en de Kameleonboot. Deze vonden we gelukkig vrij snel in het dorp en met de beroemde Kameleon moest er natuurlijk geposeerd worden. Niet alleen er voor, ook erin! Ook Reinder moest natuurlijk in de boot. Met vereende krachten zat Reinder al snel achter het stuur, Het was wel gelijk duidelijk dat Heit Klinkhamer de boot voor kinderen had gemaakt en niet voor volwassenen…. Maar met wat passen en meten en voldoende ondersteuning ging het! We zochten nog naar andere mensen .uit de beroemde boeken maar zagen alleen nog veldwachter Zwart in een boom zitten.

Iets verderop ontdekten we een terrasje aan het water en hebben daar gezellig samen met onze schippers wat gedronken. Ja, we krijgen onze wensenlijst nog wel af op deze manier!

Om weer op tijd terug te zijn scheepten we weer in. Onderweg op de boot aten we lekker onze spaghetti op. Heerlijk! De schippers hadden er zin in om zoveel mogelijk zeilen op te zetten. Je raadt nooit hoeveel… Jorg had ze goed geteld er waren er in totaal ZEVEN. Wat een kanjers die 2! Dit geeft ook op het water veel bekijks en we hebben een mee opvarend ander zeiljacht zover gekregen foto’s van de Beatrix onder volle zeilen te maken! Deze kregen we al snel via WhatsApp binnen en ze zijn prachtig geworden!
Maar ondank al deze zeilen gingen we niet bijzonder snel…

Thuisgekomen wachtte ons nog een lekkere bak met ijs en de planning van morgen.: Peter gaat zwemmen volgens afspraak maar hij meldt zich waarschijnlijk ziek of heeft ATV..

De andere plannen houden we nog even voor ons zelf maar wij hebben er al wel alvast weer heel veel zin in!

Hoewel we ons vandaag hadden voorbereid op een frisse dag, hebben we uiteindelijk een zeer aangename en zonnige dag gehad! Dankbaar zijn we!

Hartelijke groet van Peter en Anneke

• 24 Juni 2021 - 20:45

Irma Plas:

Mooie schipper van de kameleon!
    Leuk om jullie verhalen te volgen
    Geniet nog even!

Dit Koningskind Vakanties

De stichting Vakanties Dit Koningskind organiseert groepsvakanties voor haar leden. Ook kunnen zij bij ons terecht voor advies bij individuele vakanties. Voor mensen met een verstandelijke, lichamelijke of sociale beperking organiseren we groepsvakanties. Actieve vakanties en rustige vakanties, voor jong en oud, in binnen- en buitenland. Deze vakanties vinden plaats in de zomermaanden. Het vakantieaanbod verschilt per jaar.

Actief sinds 16 Aug. 2009