Dag 2 - zondag 20 juni 2021 - Reisverslag uit Elahuizen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu Dag 2 - zondag 20 juni 2021 - Reisverslag uit Elahuizen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu

Dag 2 - zondag 20 juni 2021

Door: Dit Koningskind

Blijf op de hoogte en volg Dit Koningskind Vakanties

20 Juni 2021 | Nederland, Elahuizen

Na voor sommigen een wat onrustige nacht en wel wat uitslapen begon weer een nieuwe dag.
Toen we beneden kwamen, kwam ons al een lekkere geur tegemoet. Daan was al bezig met zijn traditie: pannenkoeken bakken op zondag voor het diner.
Een lekker ontbijt ging er wel in en daarna met rustig een bakje koffie hebben we geluisterd naar een kerkdienst van Beam op een groot scherm. (geBEAMed)

We hebben geïnventariseerd, samen met de schippers, wat de deelnemers allemaal willen doen in deze vakantieweek. Een rondje IJsselmeer, dagje Sneek, voor anker liggen en nog veel meer. Maar dat leest u later deze week nog…. Dat is nog even een verrassing ;-)

Het was niet zulk warm weer buiten, dus we gingen warme kleren aan doen en ons klaar maken om te gaan zeilen. We hebben gezeild naar Sloten. De wind viel nog wel wat tegen en zelfs voor de wind ging het nogal rustig aan. Op de vraag of je de Beatrix zwemmend zou kunnen bijhouden was maar 1 antwoord mogelijk…. uitproberen! Ineens een grote plons en daar lag de schipper in het water om te ontdekken of dat kon… Gelukkig sprong hij op de voorpunt overboord want na tussen de drijvers door onder het schip te zijn doorgezwommen bleek het maar net mogelijk om de Beatrix bij te houden. Maar sneller? Nee, dat ging echt niet!

In Sloten zijn we van de boot af geweest om een rondje te wandelen. Over hele leuke, kronkelige paadjes. Maar ze waren wel wat steil. Met wat hulp en sterke deelnemers en vrijwilligers zijn we weer veilig teruggekomen bij de boot.

In de loop van de middag werd het steeds mooier weer en hebben we heerlijk genoten van de zon. Bij de boot hebben we het diner gebruikt met pannenkoeken, heerlijk in het gras naast de boot. En ze zijn allemaal op!

Vanuit Sloten weer op weg naar huis. Omdat de wind ons ook gunstig was konden we het laatste stuk mooi onder een groot oranje zeil naar huis.
Bij het zeilen wordt iedereen ingezet. Ook Reinder die met zijn elektrische rolstoel de nodige extra powerrrrrr kan leveren wanneer er weer eens een bijzonder of groot zeil gehesen moet worden. De lijn aan zijn rolstoel en rijden maar. Dat scheelt heel wat menskracht! Bedankt Reinder!!

Bij terugkomst bij It Sailhus wilde Jorg onder 4 ogen met Daan spreken. Wij waren wel benieuwd wat er aan de hand zou zijn… Na een poosje kwamen ze terug met de mededeling dat ze nog gingen zeilen met de Tirion (een kleine, open zeilboot). Net alle zeilkleding opgeruimd konden we alles weer opzoeken en helpen aantrekken. Lekker is dat...
Jorg, Maarten, Daan en schipper Richard gingen zeilen. Ze kwamen terug met een hoop verhalen en een hele grote glimlach ;).
Maarten en Jorg hebben allebei zelf gezeild en dat ging heel hard… Geweldig!
Reinder en Peter hebben met schipper Rinke nog een spelletje Mens-erger-je-niet gedaan. Konden de dames de huishoudelijke klusjes doen.. tis ook wat ;-)
De dag afgesloten met een hapje en een drankje. En toen weer naarbed.
Morgen weer op tijd eruit en weer een dag vol met nieuwe plannen.
Hartelijke groet en tot morgen!
Jorg en Carin

Dit Koningskind Vakanties

De stichting Vakanties Dit Koningskind organiseert groepsvakanties voor haar leden. Ook kunnen zij bij ons terecht voor advies bij individuele vakanties. Voor mensen met een verstandelijke, lichamelijke of sociale beperking organiseren we groepsvakanties. Actieve vakanties en rustige vakanties, voor jong en oud, in binnen- en buitenland. Deze vakanties vinden plaats in de zomermaanden. Het vakantieaanbod verschilt per jaar.

Actief sinds 16 Aug. 2009