Dag 6 - donderdag 24 juni 2021 - Reisverslag uit Elahuizen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu Dag 6 - donderdag 24 juni 2021 - Reisverslag uit Elahuizen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu

Dag 6 - donderdag 24 juni 2021

Door: Dit Koningskind

Blijf op de hoogte en volg Dit Koningskind Vakanties

24 Juni 2021 | Nederland, Elahuizen

Vanmorgen hebben we een beetje uitgeslapen, daarna ons klaargemaakt voor de nieuwe dag. Weer een dag met allemaal laagjes kleding aan, gelukkig kwam de zon er vanmiddag wel bij.
We zijn het ontbijt geëindigd met Bijbellezen, Vertrouw op de Heer. Zo mogen we ook vandaag de dag (weer) beginnen.

Er zijn de laatste boodschappen gedaan door Daan, maar wel met te weinig vitamines, dus moeten er in Woudsend nog wortels gekocht worden.

Voordat we op de boot gingen, moesten er nog wat huishoudelijke klusjes gedaan worden. Dit kon de leiding niet meer alleen af. We hadden al zo hard gewerkt…. Jorg heeft geholpen met het punten van de boontjes en de vloer geveegd. Dat was wel fijn  Helaas kreeg hij geen hulp van andere gasten, want Peter had geen zin.

Jorg moest nog even naar boven om een jas op te halen. Carin hoorde al dat Jorg de knop van de lift ingedrukt had. Snel lopen, want Carin dacht dan kan ik nog mee met de lift. Komt ze in de lift… geen Jorg. Is hij gauw door de andere deur naar de gang gegaan… oo oo.

Vandaag gaan we varen met 2 pontonboten. Er was de ouderenboot en de jongerenboot. Op de jongerenboot mocht Jorg het eerst aan het roer. Hij had er schik in en kon het heel goed! Zelfs door hele nauwe vaarwegen, vol met een heleboel struiken, net een jungle.

De zon scheen meer dan verwacht, dus we moesten goed smeren met zonnebrandcrème. En die laagjes kleding kwamen goed van pas.

De ouderenboot gooide een drenkeling (stootwil) in het water en dacht deze te kunnen redden. De jongerenboot was hen (natuurlijk) te snel af en heeft gewonnen….
We hebben aangemeerd in Woudsend. Maarten wilde nog erg graag pannenkoekenmeel halen bij de molen. Nico, Carin en Jorg gingen met hen mee.
Daan en Anneke gingen de wortels halen. Dia en Reinder gingen ook naar de supermarkt, zij kwamen ook terug met iets. We hebben gevraagd wat er in de tas zat. Volgens Reinder zit er inhoud in. Tja…. Nu weten we het nog niet…
We gingen lunchen aan de wal met de laatste wraps, Carin zou ze eigenlijk klaar maken, maar ja… ze was er niet… Anneke en Daan hebben bewezen dat ze het ook kunnen.

Daan is uit Woudsend gevaren. Dia kreeg nog de laatste tips en nam het roer over. We gingen onderweg naar Balk. Daan en Carin wilden wat geks doen en sprongen halverwege in het water om naar de ouderenboot te gaan zwemmen. Het water was toch nog wel erg koud. Even later kwamen we bij een strandje en gingen de schippers en stoere Peter ook nog het water in. Peter had nog geen ATV opgenomen en hij was ook niet ziek ;-) Dapper hoor! Er lag daar erg veel drap op de bodem van het water, dat voelde wel vies.

Na een plaspauze in Balk, gingen we weer op weg naar het It Sailhus. In Balk moesten we onder 2 smalle en lage bruggetjes door. We hebben een poosje gewacht en toen kwam er een brugwachter aan op de fiets. Jorg heeft zelf de motor van de boot uitgezet. Eigenlijk zat de werktijd van de brugwachter erop en hadden wij ons moeten aanmelden. De brugwachter heeft gebeld en liet ons erdoor, dat was erg fijn. We moesten hem betalen in het klompje, hebben we hem maar fooi gegeven.
Door de Luts zijn we weer teruggevaren, dat leek wel op de jungle. We hadden zelfs nog echte oerwoudgeluiden… Tja… wilt u weten hoe dat kon… Vraag het gerust…

Vanavond hebben we lekker gebakken aardappeltjes, boontjes, wortels en hamburgers gegeten. Als toetje kregen we ijs. De 2 koks vonden dat ze meer ijs verdiend hadden en hadden stiekem een groter bakje gepakt. Tja… daar kwam natuurlijk wel reactie op.
Vanavond heeft Maarten nog geholpen met de afwas. Heel fijn!

Er werden vanavond spelletjes gedaan, naar een luisterboek geluisterd, gekletst of een verslag geschreven. Natuurlijk onder het genot van een hapje en een drankje. Het is tenslotte de laatste avond….
Helaas zit de vakantie er alweer bijna op. Maar… daar gaan we nog niet teveel aan denken. Eerst lekker slapen en morgen nog zeilen.

Tot binnenkort!

Hartelijke groet,