Dag 4 - dinsdag 22 juni 2021 - Reisverslag uit Elahuizen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu Dag 4 - dinsdag 22 juni 2021 - Reisverslag uit Elahuizen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu

Dag 4 - dinsdag 22 juni 2021

Door: Dit Koningskind

Blijf op de hoogte en volg Dit Koningskind Vakanties

22 Juni 2021 | Nederland, Elahuizen

Vanmorgen om 9 uur zijn we begonnen met ontbijten. Daarna werden de dagboekjes geopend. Er werd gelezen en gedankt, ook zongen wij een lied. Om 10uur zijn we aan boord gegaan.

We voeren uit met Jorg aan het stuur. De Beatrix versierd met oranje vlaggetjes… Op weg naar Workum, een van de 11 steden. Maarten lustte zijn koffie niet meer en vroeg de schipper deze weg te gooien. Dat deed de schipper dan ook, alleen verdween met de koffie ook de koffiemok en het lepeltje in het water…. Dat wordt binnenkort nog even terug om ze op te duiken (niet dus… Ikea is makkelijker)

Daar gingen we wandelen, naar de fontein en toen nog langs de supermarkt. Bij de fontein gingen enkelen met rolstoel en al onder de fontein door. Ze hielden het niet helemaal droog...Daarna voeren we door Workum. Langs verschillende bruggen., Er was er 1 met een zeemeermin…

Daarna gingen we door de sluis waarvoor Reinder moest betalen. Dat deed hij met een pasje aan de sluiswachter. Ook kreeg Rinke de post van zijn vader, die ze kwam brengen

Toen gingen we het ruime sop opzoeken, het IJsselmeer.Het was erg onstuimig, met veel wind en grote golven. De windkracht was 4 a 5. Na een flinke tijd op het IJsselmeer veranderden we de koers naar Stavoren. Bij Stavoren staat het vrouwtje van ons al op te wachten. Stavoren is klein en gezellig. Ook konden wij de visboer niet zomaar voorbij. Kibbeling of een ijsje, de keuze was aan ieder persoonlijk.
Terug op de boot - waar ook de scippers een lekker portie kibbeling-met-saus kregen, bleek er een stekker los. Alleen hij zat op het puntje van de voorste mast. Daan bood zich aan om het even op te lossen.Hij moest wel even 17 meter omhoog klimmen (gehesen worden). Helaas kon hij het niet oplossen. Wel kwam hij weer helemaal heel beneden. Daarna voeren we met goede wind naar een eiland.

Daar hebben we de maaltijd gebruikt. Verscheidene mensen wilde door Daan geholpen worden met het eten van de wraps. Zo werd eerst Jorg geholpen, daarna Maarten. Ook Carin had hulp nodig, het werd een groot feest en kliederbende. Tranen met tuiten gelachen.
Daarna ging de complete begeleiding aan boord. We lieten de deelnemers achter, en deden net of we weg zouden varen. Maar we werden vrolijk uitgezwaaid. En ja, zulke lieve mensen laat je toch niet achter. Dus hebben we de rolstoelen allemaal maar op de boot geladen.

Het laatste stukje naar huis was snel overbrugd. We zijn meer dan 12 uur onderweg geweest. Thuis, moe maar voldaan wat drinken en een gebakje nog, en daarna snel in bed,
Maarten en NIco

• 23 Juni 2021 - 09:41

Bernadine:

Wat jullie allemaal meemaken: hilarisch!
    Heel leuk om de verslagen te lezen.
    Voor vandaag weer zo'n leuke dag toegewenst!

• 23 Juni 2021 - 11:08

Greet:

Ik lees wel dat het een gezellige boel is. Maar vakantiegangers bedenk iets geks om de leiding terug te pakken.

• 23 Juni 2021 - 15:14

Wietske:

Leuk om de verslagen te lezen. Lijkt me een super gezellige vakantie!
    Ik wens jullie nog een paar goede zeildagen toe!

Dit Koningskind Vakanties

De stichting Vakanties Dit Koningskind organiseert groepsvakanties voor haar leden. Ook kunnen zij bij ons terecht voor advies bij individuele vakanties. Voor mensen met een verstandelijke, lichamelijke of sociale beperking organiseren we groepsvakanties. Actieve vakanties en rustige vakanties, voor jong en oud, in binnen- en buitenland. Deze vakanties vinden plaats in de zomermaanden. Het vakantieaanbod verschilt per jaar.

Actief sinds 16 Aug. 2009