Dag 1: zaterdag 01 juni 2019 - Reisverslag uit Elahuizen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu Dag 1: zaterdag 01 juni 2019 - Reisverslag uit Elahuizen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu

Dag 1: zaterdag 01 juni 2019

Door: Doouble D

Blijf op de hoogte en volg Dit Koningskind Vakanties

01 Juni 2019 | Nederland, Elahuizen

Zaterdag 01 juni 2019
Goedemorgen…. Hoe het ergens anders ging weten we niet maar bij ons ging vanaf 05:00 uur de wekker… pffff vroeg hoor! Maar wel weer voor het goede doel: de vakantie begint vandaag echt!

Vrijdag hebben we de meeste boodschappen al gedaan maar vandaag moest er ook nog hier en daar wat ingeslagen worden. Dus de auto gestart en eerst op weg naar Ermelo en vandaar door naar het mooie plaatsje Balk. De supermarkt was snel gevonden en dankzij het handige lijstje waren de laatste boodschappen al snel verzameld en betaald. Nog even de “stad” in voor rietjes en toen hadden we alles! En meer dan dat… sommige boodschappen hebben we 3-dubbel… dat wordt heeeeeeel veel aanmaaklimonade deze week ;).

Gelukkig was Otto – onze schipper – niet echt verrast door onze nogal vroege aankomst en konden we direct beginnen met het uitladen van de boodschappen – en een halve auto persoonlijke bagage…. Van D. natuurlijk…
ondertussen was de koffie ook klaar en konden we buiten bij de catamaran ons eerste bakkie in de zon genieten.

Al snel kwamen ook de overige vrijwilligers aan zodat we mooi op tijd met elkaar klaar waren om de deelnemers te ontvangen. Het was al snel een gezellige boel met koffie thee en een heleboel lekkers! Met dank aan verschillende ouders voor eigengemaakte cake, nog wat lekkers voor op de boot en bij de koffie… de strijd tegen de calorieën is weer begonnen…

Tijdens een heerlijke vooraf bereide koude pastasalade met stokbrood en zo genoten we nog even met de wegbrengers die daarna toch echt weer huiswaarts moesten want we wilden natuurlijk gaan zeilen! Het was erg mooi weer, niet te wam maar wel een beetje weinig wind. Maar ook dat mag de pret niet drukken, we hebben vakantie en genieten volop.
De eerste vaktermen worden geleerd over een schoot, een genua, een lier, een lijntje, stootwil en ga zo maar door. En ook al weet je de vaktermen nog niet allemaal, de bedoeling van wat er gedaan moest worden was steeds snel duidelijk.

Nadat we heerlijk een paar uur aan het spelevaren zijn geweest op de Fluessen bedachten we dat het wel leuk was om ook nog even op het water warm te eten voordat we weer terug naar It Sailhus zouden gaan.
Het vlees hadden we al snel nog even voorgebraden dus op zoek naar de overige ingrediënten voor de maaltijd. Helaas bleef het bij zoeken…. Want hoewel we meer dan voldoende etenswaren mee hadden genomen vanuit het huis op de boot waren we die allemaal vergeten ;)

Als tussenoplossing maar even lekker chips gaan eten en wat gedronken waarna de motor werd gestart om naar “huis” te varen. Dat was niet zo ver meer dus met ongeveer 15 minuten legden we weer aan bij de steiger. Iedereen monsterde weer af en al snel werd er begonnen aan de avondmaaltijd. We hebben heerlijk genoten van Mie, Chicken Tonight, kipfilet met Casave en afgesloten met een lekker toetje van chocolade- en vanillevla, eventueel nog aangevuld met yoghurt en roosvicee (want ja, daar hebben we toch voldoende van….). Tijdens de afwas (heerlijk, zo’n snelle machine!) werd de koffie en thee gezet waar we daarna ook weer van hebben genoten. Daarna nog wat drinken, knabbelen en babbelen en zo werd het vanzelf weer tijd om naar bed te gaan.

Nu ligt vrijwel iedereen weer op bed. De nodige verkleuring is hier en daar al zichtbaar en licht gesnurk waarneembaar…..
Dus: welterusten!!

Dorien en Daan

Dit Koningskind Vakanties

De stichting Vakanties Dit Koningskind organiseert groepsvakanties voor haar leden. Ook kunnen zij bij ons terecht voor advies bij individuele vakanties. Voor mensen met een verstandelijke, lichamelijke of sociale beperking organiseren we groepsvakanties. Actieve vakanties en rustige vakanties, voor jong en oud, in binnen- en buitenland. Deze vakanties vinden plaats in de zomermaanden. Het vakantieaanbod verschilt per jaar.

Actief sinds 16 Aug. 2009