Van een schijnvliegveld tot en met het buitenland - Reisverslag uit Baarle-Hertog, België van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu Van een schijnvliegveld tot en met het buitenland - Reisverslag uit Baarle-Hertog, België van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu

Van een schijnvliegveld tot en met het buitenland

Door: Erik, Miranda, Martien, Judith & Jurriaan

Blijf op de hoogte en volg Dit Koningskind Vakanties

16 Augustus 2023 | België, Baarle-Hertog

De koks hadden vandaag het ontbijt weer vroeg klaar staan, iedereen kon dus op zijn tijd de dag goed starten. Nadat iedereen heerlijk ontbeten had werd de ochtend gesloten met Psalm 5 vers 1 tot 4 (het ochtendgebed) en het Onze Vader werd hierna gezongen.

Om half 11 begonnen we met laden en vertrokken we naar schijnvliegveld de Kiek in Riel. Tijdens de rit werd er gezwaaid naar voorbijgangers en mee gezongen met de cd van Erik.

Eenmaal aangekomen zat Anneke vrijwel gelijk vast, door het vele losse grind was het lastig rijden in zo’n elektrische rolstoel. Nadat het halve team Anneke wist te bevrijden konden we weer verder op pad. Er was een schervenmuur, vliegtuig en een bunker te zien, door de app van Dianne konden we zien hoe het er in de tweede wereldoorlog uit heeft gezien. Na het eten van ons lunchpakketje wilden we een groepsfoto maken. Anneke had dikke pech want ze zat weer vast, gelukkig was ze snel weer losgemaakt door Miranda en konden we een foto maken. Op de terugweg naar de bussen… je gelooft het nooit, zat Anneke weer vast… gelukkig wist Judith haar weer los te krijgen.

Wij zijn direct door gereden naar Baarle-Nassau / Baarle-Hertog waar de grens van Nederland en België door het hele dorp loopt en goed zichtbaar was. Dianne en Ranil zagen een springkussen, Ranil moest die natuurlijk uitproberen, maar dat deed hij niet alleen want Judith ging met hem mee. Mister Charming (Ranil) ging zelfs op zijn knieën voor Judith, Hij kreeg als antwoord geen ja, geen nee, maar een dikke duim ;) In het stadje hebben sommige deelnemers en begeleiders zich op een terrasje gesetteld, Nicole en Dirk waren aan het genieten van een softijsje. Terwijl andere (Erik, Martien, Arjan, Jurriaan, Daan, Judith en Miranda) op een bankje naast de kerk naar auto’s en motoren aan het kijken /luisteren waren en genoten van een karamel Cornetto.

Op de terugweg werd erin de rolstoelbus weer uit volle borst mee gezongen met de cd van Erik. Anneke genoot van de vele paarden die in de weilanden liepen. In de andere bus werd er speciaal voor Eline K3 gedraaid, ze genoot er enorm van, de tekst en dansjes deed ze 100% mee.

Toen we weer terug waren stond de koffie klaar en werd er gefrutseld, Dirk en Willie waren knoopjes aan het plakken, Ranil was muziek aan het draaien.

De koks zorgden weer voor een heerlijke maaltijd; aardappeltjes, worteltjes, doperwtjes, shoarma en appelmoes. Als kers op de taart kwam er nog een Danoontje Powerrrr. Martien sloot de maaltijd af. Dit deed hij doormiddel van een braille dagboek van Max Lucado, God houdt van jou. We zongen ‘De kracht van Uw liefde’.

Na de maaltijd zorgde Ranil voor sfeer aan tafel, hij was de DJ en draaide flink wat verzoek nummertjes. Anneke heeft een heerlijk glaasje tokkelroom op waar ze de hele vakantie al naar uit keek. Uiteindelijk zochten steeds meer mensen zochten hun bedje op maar Daan, Jurriaan, Arjan en Miranda gingen nog even de plop dans doen. Na die dans werd het al snel wat rustiger en was het weer helemaal stil in en om de Pastorie.

• 17 Augustus 2023 - 12:03

Jan Oosterhuis:

Plopperdeplop zeg! Jullie genieten daar wel!

Met veel muziek en dans!

Anneke moet volgende keer haar rupsband rolstoel maar mee [e-1f600].

Veel plezier met elkaar daar nog!

Dit Koningskind Vakanties

De stichting Vakanties Dit Koningskind organiseert groepsvakanties voor haar leden. Ook kunnen zij bij ons terecht voor advies bij individuele vakanties. Voor mensen met een verstandelijke, lichamelijke of sociale beperking organiseren we groepsvakanties. Actieve vakanties en rustige vakanties, voor jong en oud, in binnen- en buitenland. Deze vakanties vinden plaats in de zomermaanden. Het vakantieaanbod verschilt per jaar.

Actief sinds 16 Aug. 2009