Dag 4: dinsdag 16 juni 2015 - Reisverslag uit Elahuizen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu Dag 4: dinsdag 16 juni 2015 - Reisverslag uit Elahuizen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu

Dag 4: dinsdag 16 juni 2015

Door: Stevn, Nico en Elise

Blijf op de hoogte en volg Dit Koningskind Vakanties

17 Juni 2015 | Nederland, Elahuizen

Vanmorgen werd er eerst lekker gedoucht. Na het ontbijt zijn we samen begonnen met een stukje uit de bijbel, en een korte overdenking. Daarna was het de hoogste tijd om te vetrekken.
Vandaag splitsen we op, Dirvid en Hemmie gaan met Elise en Aline naar een pretpark.
De rest vertrekt met de boot en gaat naar Sneek. Zij gaan met Steven naar het Scheepvaartmuseum.
Er is veel te doen in het pretpark Sybrandy’s. Bijvoorbeeld fietsen op een rails boven het park. Hemmie is in een draaimolen geweest waarbij ze zelf het draaien kon laten starten en stoppen. Dirvid is in de kabelbaan geweest die over het water schoot. Samen zijn ze stoer genoeg geweest om in een bakje te gaan zitten die erg hoog getrokken werd en daarna met een noodgang naar beneden zoefde! Wel moest er daarna even bij gekomen worden van de schik.
Ook in het Scheepvaartmuseum is heel veel te zien, alles op het gebied van schepen.
Van zeilboten tot binnenvaartschepen en van alles wat er mee te maken heeft.
Ook veel schilderijen, een heel mooie collectie in een groot museum, gedeeltelijk in oude huizen van admiraals en aangebouwde nieuwbouw. Op de terugweg varen we via Uitwellingerga en komen van de andere kant van het Heegermeer weer binnen.
Als we binnen komen varen, staan de anderen ons al op te wachten. We eten rijst met saus en kip, Steven krijgt aardappels met groente en kip.
Na het eindigen zingen we nog een paar liederen.
Dan is er koffie en een borrel. En buiten steekt Ron de vuur korf aan.
Daar zitten we tot donker en ook wel langer…. Lekker warm en gezellig.

• 17 Juni 2015 - 08:57

Marry Maria Berg:

Dag allemaal,

Wat een mooie foto's..die foto van de Beatrix vind ik erg mooi, ook de foto van de oranje FOK..
    Wat leuk dat jullie opsplitsten, een pretpark is voor Steven Berg altijd afzien, omdat hij nu eenmaal niet in de meeste LEUKE dingen kan..vroeger toen hij een kleine jongen was gingen we overal in, we namen hem gsewwoon op schoot....maar Steven heeft tegenwoordig een klein beetje hoogtevrees..H9oe hoogtevrees? Dat ontdekten we een aantal jaren geleden in Parijs op de Eiffeltoren...Steven vond dat echt niet meer leuk....nou ja wat zou het!!!!!
    Het scheepvaartmuseum is natuurlijk veel, veel leuker...heb je daar een bootje gekocht, Steven?????
    Vandaag schijnt hier in Utrecht volop de zon plus een stevige bries....zo te zien prima zeilweer.....
    Lekker genieten maar weer......
    Dank jullie wel voor de trouwe verslag legging..wij zijn daar enthousiast over...

hartelijke groet,
    Marry Maria berg

• 17 Juni 2015 - 17:52

Jan Oosterhuis:

Zo te zien een hele leuke dag gehad.

Dit Koningskind Vakanties

De stichting Vakanties Dit Koningskind organiseert groepsvakanties voor haar leden. Ook kunnen zij bij ons terecht voor advies bij individuele vakanties. Voor mensen met een verstandelijke, lichamelijke of sociale beperking organiseren we groepsvakanties. Actieve vakanties en rustige vakanties, voor jong en oud, in binnen- en buitenland. Deze vakanties vinden plaats in de zomermaanden. Het vakantieaanbod verschilt per jaar.

Actief sinds 16 Aug. 2009