Dag 5: Jutten, Maritiem en Vlieg er eens uit - Reisverslag uit De Cocksdorp, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu Dag 5: Jutten, Maritiem en Vlieg er eens uit - Reisverslag uit De Cocksdorp, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu

Dag 5: Jutten, Maritiem en Vlieg er eens uit

Blijf op de hoogte en volg Dit Koningskind Vakanties

21 Augustus 2012 | Nederland, De Cocksdorp

Na een heerlijke nacht rust en een lekker ontbijtje buiten, hadden we om half elf de dag opening.
We gingen daarna onze spulletjes bij elkaar zoeken en met een lunch pakketje gingen we richting Oudeschild, waar we het Jutters- en Maritiem museum bezochten.
Boven waren overal verrekijkers waar door je een panorama door kon zien, wat erg mooi was. Na dat we de boven verdieping hadden bekeken wilden we weer naar beneden gaan.
Maar de lift hield halverwege stil, we kregen hem niet meer in beweging, dus drukten we op het alarm. Waarna het euvel snel was opgelost door de mevrouw van het museum. Zo kwamen we toch nog op de begane grond. Ook in de kelder was er nog van alles te zien.
Buiten was ook nog van alles te zien, maar eerst hebben we koffie gedronken, daarna gingen we wat rond kijken, er waren allerlei oude ambachten, bv, spinnen, breien, boeten (=verstellen) Er werd ook een spannend verhaal verteld door een jutter, je kon ook brood proeven, gerookte poon proeven waar ieder een van smulde vooral Jan. Om drie uur verzamelden we ons weer bij de bus en auto, om naar het vliegveld in De Cocksdorp te gaan, maar eerst moesten we Henk, Klaas en Ite naar de slufter brengen, die wilden liever wandelen. Bij het vliegveld aan gekomen zagen we allemaal parachutisten naar beneden komen, wat een mooi gezicht was. Plotseling werd Alida overvallen door twee dames, dat bleken haar moeder en haar vriendin te zijn. Wat een grote verrassing was. We kletsten wat en Alida zei dat Jan graag wilde parachutespringen maar dat het zo duur haar moeder kwam met het idee, dat je voor kleiner prijsje wel kon vliegen en dat Alida dat altijd heel graag wilde. Moeder ging informeren en ja hoor ze gingen vliegen. Dorien, Annelies, Luc en Tineke gingen ook mee. Alida mocht naast de piloot zitten, tot haar verrassing mocht ze het vliegtuigje ook nog besturen. Het was een geweldige ervaring. Toen moesten we vlug naar huis want we waren al een uur te laat voor het eten. Maar onze lieve kokkin was op de hoogte gebracht door Daan dat we wat later kwamen. We kregen een heerlijk maal voor gezet. Rijst, saté met kip en babipangang, kroepoek en een heerlijk toetje, en ons toetje was yoghurt met vruchten. Na het eten moesten we nog een klus klaren: Francjan zijn haar kreeg eindelijk blonde plukjes. Samen met Dorien en Lina is het dan toch gelukt, en rijdt Frankjan rond met coupe soleil. Toen was er koffie en gingen er een paar sjoelen.Na nog een hapje en een drankje gingen we heerlijk slapen.

Alida en Lina

• 22 Augustus 2012 - 12:51

Jan Oosterhuis:

Prachtig!!
    Wat zullen jullie genoten hebben!!!

groetjes,
    Jan uit Leeuwarden

• 23 Augustus 2012 - 15:10

Anneke Dm:

zo te lezen hebben jullie het goed met elkaar. En dan nog verrassingsbezoeken, wat leuk.

Geniet nog de laatste dagen!
    Anneke

Dit Koningskind Vakanties

De stichting Vakanties Dit Koningskind organiseert groepsvakanties voor haar leden. Ook kunnen zij bij ons terecht voor advies bij individuele vakanties. Voor mensen met een verstandelijke, lichamelijke of sociale beperking organiseren we groepsvakanties. Actieve vakanties en rustige vakanties, voor jong en oud, in binnen- en buitenland. Deze vakanties vinden plaats in de zomermaanden. Het vakantieaanbod verschilt per jaar.

Actief sinds 16 Aug. 2009