Dag 6: een winderige dag (2) - Reisverslag uit Elahuizen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu Dag 6: een winderige dag (2) - Reisverslag uit Elahuizen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu

Dag 6: een winderige dag (2)

Door: DKK 1145

Blijf op de hoogte en volg Dit Koningskind Vakanties

10 Juni 2011 | Nederland, Elahuizen

Vanmorgen stonden we op met een heerlijk zonnetje dat door onze ramen scheen, een beter begin kun je niet hebben toch?! Voor we aan het ontbijt begonnen konden we ook nog even lekker buiten in de zon zitten.

Vandaag gingen we naar het Friese stadje Stavoren. Er was een frisse wind op de boot te voelen, maar dat was heerlijk om weer de zeilen te kunnen hijsen. We genoten weer volop van de wind in de haren en de zonnestralen in onze gezichten.
In Stavoren aangekomen vertelde onze schipster wat we eventueel in Stavoren konden doen, zoals over de dijk lopen, naar het meisje van Stavoren en vertelde ze waar de lekkerste vis te vinden was. We gingen op pad op zoek naar het meisje van Stavoren, wat wel even zoeken was omdat ze niet van heel ver te zien was. Genieten op een terrasje van een visje of een gebakje en de zon was het daarna alweer tijd om terug te keren naar de boot. We liepen over de dijk terug naar de boot, nog even lekker uitwaaien! (alsof we nog niet genoeg uitgewaaid zijn deze week!;)

Rond 4 uur voerden we de haven bij Stavoren uit om te zeilen naar Heeg waar we om daar gezellig met elkaar uiteten te gaan. We hadden de wind in de rug.
Op de boot lekker in de hangmat liggen, pootjebaden achterop de boot of gewoon lekker zitten alles is mogelijk op de Beatrix heerlijk hoor…

Aangekomen in Heeg gingen we eten bij ’s Lands Welvaeren.
Onze kok had dus vanavond een vrije avond (en al zijn hulpjes). We genoten van al het lekkers en de gezelligheid..

Terwijl we naar een mooie zonsondergang konden kijken gingen we terug naar Elahuizen. De tijd van alle laatste keren is helaas aangebroken. Vanavond laatste keer hier slapen, laatste keer morgen samen ontbijten enz. want morgen is het alweer de laatste dag van deze vakantie.

Tot morgen… Lilian (weer...)

Volg ons ook op: http://www.marinetraffic.com/ais/nl/shipdetails.aspx?MMSI=244710482

• 10 Juni 2011 - 05:19

Ineke:

o,o, wat ben ik jaloers op jullie!!!het ziet er allemaal zo relaxet uit! maar er zal door de schipper wel hard gewerkt zijn. En Lianne, veel foto's gemaakt toch zeker!! Geniet maar van jullie laatste dag!!!

Dit Koningskind Vakanties

De stichting Vakanties Dit Koningskind organiseert groepsvakanties voor haar leden. Ook kunnen zij bij ons terecht voor advies bij individuele vakanties. Voor mensen met een verstandelijke, lichamelijke of sociale beperking organiseren we groepsvakanties. Actieve vakanties en rustige vakanties, voor jong en oud, in binnen- en buitenland. Deze vakanties vinden plaats in de zomermaanden. Het vakantieaanbod verschilt per jaar.

Actief sinds 16 Aug. 2009