Dag 3: een beetje vanne dit.... - Reisverslag uit Elahuizen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu Dag 3: een beetje vanne dit.... - Reisverslag uit Elahuizen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu

Dag 3: een beetje vanne dit....

Door: DKK 1145

Blijf op de hoogte en volg Dit Koningskind Vakanties

06 Juni 2011 | Nederland, Elahuizen

En ja hoor vandaag mochten we alweer uitslapen!
Tja het is vakantie of niet toch?!
We gingen namelijk voor het eerst heerlijk op de boot ontbijten.
Dat betekend natuurlijk dat we niet gelijk konden eten, nee we gingen keihard aan het werk op onze lege maag. Dat was deze keer niet zo erg hoor, de dag begon heerlijk droog en de temperatuur was voor de ochtend ook heerlijk. We hoefde gelukkig niet lang te wachten voordat we heerlijk gesmeerde broodjes voorgeschoteld kregen. We werden erg goed verzorgd! Nadat we gister zo’n spectaculaire dag hadden gehad met extreem weer en een record hadden gehaald qua snelheid (heb geen verstand van zeilen maar het ging erg snel dat weet ik wel) was dat vandaag niet het geval. De plannen moesten daarom een beetje worden aangepast want als je bijna 3 uur over een stukje doet ga je niet zo snel.
Die aangepaste plannen waren nog niet zo erg hoor want het magische woord terrasje viel. Aangezien het weer niet tegen viel is dat geen straf. Dus wij in de richting van het terrasje gezeild om daar even te kunnen genieten van een stukje mooi Friesland. Het viel een beetje tegen want zodra wij van boord wilde gaan begonnen er wat druppeltjes te vallen en ook is het maandag en is er niet veel open waar je een souvenirtje vandaan zou kunnen halen. Weer of geen weer, wij kunnen altijd wel genieten van een lekker warm drankje en tja dan mag een lekker stukje taart toch niet ontbreken?
Na deze aangename onderbreking (alhoewel de bediening wel een maandaghumeur had) konden we weer hard aan het werk! Naast het bekende zeilwerk moest er deze keer ook nog voorbereidingen getroffen worden voor het avondeten. Dat betekende een heleboel piepers jassen en boontjes doppen of was het toch punten? Daar waren de meningen over verdeeld! Maar goed het regenen was weer gestopt dus we zaten er prima bij! Onderweg kwamen we nog een roei/ motorbootje met pech tegen en die hebben we een handje geholpen door hen op sleeptouw te nemen. Als bedankje kregen we tien euro om een ijsje voor te kopen. Toch best leuk! Thuis gekomen konden we genieten van een heerlijke Hollandse maaltijd, dat gaat er best in na zo’n lekkere zeildag! (er wordt erg goed gekookt hier met dank aan onze kok!) Na het eten zijn we even helemaal los gegaan op een aantal meezingnummers. Nu gaan we genieten van de rest van de avond en dan wacht ons morgen een dagje Sneek!

Groetjes Lianne

Volg ons ook op: http://www.marinetraffic.com/ais/nl/shipdetails.aspx?MMSI=244710482

• 06 Juni 2011 - 21:48

Jan Oosterhuis:

Leuk zeg... Ik zie allemaal bekenden. Lianne, Gerard, Daan, Christa en natuurlijk mijn grote schaakvriend Jeroen. Veel plezier nog op het water!!
    Buter, brea en griene tsies, wa dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries. (of zoiets) Oan't sjen.
    Jan ut Ljouwert.

• 07 Juni 2011 - 07:25

Ineke:

Lianne, ik wist gelijk dat jij de 3e dag beschreven hebt. Leuk! Gaat alles goed bij jullie? Nog zeezieken gehad of heeft iedereen na zaterdag gelijk zeebenen gekregen? geniet maar weer lekker van het zeilen, van alles wat georganiseerd wordt en vooral van de catering als ik het goed begrepen heb! ik kijk weer uit naar de volgende beschrijving!!

• 07 Juni 2011 - 09:52

P.D. Te V. (ra, Ra):

Hallo watersporters,
    Goed te horen dat het jullie voor de wind gaat. Volle kracht vooruit zou ik maar zeggen op naar Sneek. Zet alle zeilen maar bij zodat jullie snel op het volgende terrasje zit. En jullie weten de beste stuurlui staan aan wal, maar dat is bij jullie met zo'n goede schipper en scheepsmaat zeker niet het geval.
    Veel plezier vandaag en behouden vaart.

• 07 Juni 2011 - 15:48

Astrid:

ben benieuw naar jullie avonturen in sneek. veel plezier nog en behouden vaart

• 07 Juni 2011 - 18:00

Dj, Je Dochter:

tja, pap net iets te lang moeten wachten?
    (zie foto 3)

veel plezier!!!!!!!!!!!!!

-xx-

Jessica

• 07 Juni 2011 - 18:05

Dominique:

Vond u het leuk vandaag?
    Ik hou heeeeel veeeeel van u.

gegroet dominique