Dag 1 - aankomst en zeilen - Reisverslag uit Elahuizen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu Dag 1 - aankomst en zeilen - Reisverslag uit Elahuizen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu

Dag 1 - aankomst en zeilen

Door: DKK 1145

Blijf op de hoogte en volg Dit Koningskind Vakanties

04 Juni 2011 | Nederland, Elahuizen

Her en der in Nederland gingen de wekkers al vroeg af. Rond een uur of 6 werden de eerste deelnemers en begeleiders gewekt want…. Het is tijd voor vakantie!!
Eindelijk is het zover: we gaan een week zeilen vanuit Elahuizen.
Het weer is prachtig! De zon komt al op en het belooft een fantastische dag te worden. Nog even de laatste controle, hebben we alles en dan onderweg naar Elahuizen.
Tussen 10 en half 11 komen de begeleiders aan en kort daarna ook de deelnemers. We zitten heerlijk buiten in de zon, te wachten tot we onze accommodatie binnen kunnen gaan.
Al snel worden we welkom geheten door Luc(as), de scheepsmaat en Petra, onze schipper voor deze week en kunnen we naar binnen. De accommodatie is prachtig, we hebben mooie slaapkamers en voldoende ruimte! Maar al te lang hebben we niet binnen doorgebracht want we wilden natuurlijk de boot in. Oh nee, op! Want de zon schijnt en er staat een prima wind (kracht 4-5). Dus nadat we allemaal waren ingesmeerd kozen we het ruime sop! Richting Oudega, grote stukken voor de wind maar ook laverend. Het was druk op het water maar we hebben onder stuur van verschillende roergangers alles zonder ongelukken kunnen bevaren. Gerard zorgde ondertussen voor de inwendige mens en heeft ook het avondeten op de boot klaargemaakt. Hiervoor hebben we een mooie ankerplaats opgezocht waarna we heerlijk hebben genoten van vegetarische tomatensoep en niet-vegetarische kippensoep.
Hierna werden de zeilen weer gehezen en gingen we met een ferme vaart (8.6 knopen op de GPS) op weg naar de thuishaven. We waren en stuk sneller thuis dan de vooraf ingeschatte tijd van 30 minuten!
Op dit moment zijn we lekker aan het bijkomen van deze eerste heerlijke geweldige dag! Dat er nog maar veel mogen volgen!

Onze vaarroutes zijn te volgen via deze link:

Tot binnenkort.

Jeroen en Daan

• 04 Juni 2011 - 21:18

Bernadine:

Zo, deze dag is alvast maar mooi meegenomen! Wat een goed begin.
    Nu verder een hele fijne week met elkaar toegewenst!

groet,
    Bernadine

• 05 Juni 2011 - 11:51

De Dikkies:

De vakantie is goed begonnen met het mooie weer!!
    Nog een fijne vakantie!!

Groetjes van de Dikkies uit Voorschoten

• 05 Juni 2011 - 15:42

A.A Meijndert:

He Jeroen ging dat wel goed achter dat grote stuurrad
    Groetjes pa en ma

• 05 Juni 2011 - 16:01

Jessica:

wat hebt u een leuke dag gehad, papa!
    en ik hoop ook dat er nog vele volgen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 05 Juni 2011 - 19:35

Henk B:

Gisteren heb ik met mijn familie en gezin op de Fleussen gevaren en naar jullie uitgezien. Helaas, geen Beatrix in zicht.
    Vanmorgen waren we in Sneek in de kerk, waar na de dienst al ruimte werd gemaakt voor jullie! Helaas heeft het flink geonweerd boven de Friesche Meren. Ik hoop maar dat jullie daar niet te veel last van hebben gehad.

Heel veel plezier in Friesland: het is een geweldig mooie provincie. Kunnen jullie al een liets bietsje Frysk?

Groet vanuit Meppel: Henk en Tineke

• 06 Juni 2011 - 11:15

Yvonne:

Ben benieuwd hoe het weer vandaag is! Hier in Den Haag is het maar sombertjes, veel regen.

Veel plezier!

• 06 Juni 2011 - 11:19

Oma Dik:

Leuk jullie verslag te lezen.Wens jullie fijne dagen.
    Groet oma Dik

• 06 Juni 2011 - 15:16

W.de Mooij:

leuk om weer de verslagen te lezen.
    gelukkig alles weer goed gegaan.
    fijne dagen maar weer, groeten voor allen en speciaal daan en albert.

• 06 Juni 2011 - 15:17

Anneke:

om de familie compleet te maken :-)

fijne dagen deze week, hopelijk krijgen jullie nog veel zon te zien

• 08 Juni 2011 - 08:30

Gera (beg.jeroen):

hallo iedereen en in het bijzonder jeroen.
    wat een prachtige foto,s tot nog toe...enne.....wat een stoere foto achter het stuurrad!!
    leuk om jullie reisverslag te lezen.(en te bekijken )zo blijven we een beetje op de hoogte hoe je het daar hebt.....erg leuk !!
    fijne vakantie verder...geniet er nog even van......
    groetjes:Gera