De huifkar - Reisverslag uit Lage Mierde, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu De huifkar - Reisverslag uit Lage Mierde, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu

De huifkar

Door: Willie-niet maar Miranda & Jurriaan wel

Blijf op de hoogte en volg Dit Koningskind Vakanties

17 Augustus 2023 | Nederland, Lage Mierde

Vandaag hadden we weer een relaxte ochtend, het ontbijt stond klaar en iedereen kon op zijn tijd ontbijten. Ranil werd vandaag extra verwend, hij kreeg van Judith een ontbijt op bed en dat vond hij zeker ‘niet affreus’.

Wij sloten de ochtend om half 12 af met Lukas 10 vers 21 tot 24. Ranil heeft dit voor de groep voorgelezen en Agnes heeft hier de overdenking bij gehouden over ‘het geloven als een kind’. Hierna zongen wij ‘Samen in de naam van Jezus’.

Om 1 uur waren de koks druk bezig in de keuken, een pan vol knakworstjes stond op te warmen. Niet veel later kwamen er opeens worstenbroodjes uit de oven en die werden door Jurriaan uitgedeeld. Later kwamen de broodjes knakworst op tafel, een echte verwennerij!

Om half 2 reed de huifkar de hoek om en gingen wij op pad, (Anneke en Erik gingen met onze geliefde Daan de rolstoel bus in en reden hun eigen weg). Voor de huifkar stond een trekker en Ranil wist heel goed dat dit een dikke Fendt was ;).

Tijdens de huifkar tocht werden hits gedraaid, van K3 tot Hollandse hits en dank dank nu aller God. Nicole vond het ontzettend spannend, Judith was haar redder in nood die met haar ging ‘dansen’ hier werd ze heel rustig van en kon ze uiteindelijk ook echt genieten.

De koks zijn echte vrachtwagen fans dus die moesten natuurlijk even zorgen dat er door de achtervolgende vrachtwagens flink getoeterd werd.

Toen het liedje ‘koffie, koffie, lekker bakkie koffie’ aan stond was het echt tijd voor een lekker bakkie koffie, thee, fris, een taartje of een flinke ijscoupe.

We hebben bij de plaatselijke herberg koffie of fris genomen. De een had een lekker taartje en de ander een flinke ijscoupe. Miranda heeft ondervonden hoe slagroom ruikt. (bedankt Jurriaan). Dirk vond zijn ijscoupe zo lekker dat hij deze uitlikte met zijn vinger.

De terug weg werd uiteraard weer gevuld met Hollandse hits en K3. Toen we weer op de accommodatie zette Dianne ‘dit is het einde we doen de deur dicht’ aan. Het einde van de huifkar toch dan natuurlijk want Daan stond al pannenkoeken te bakken. Erik mocht even proeven en die keurde ze goed. Nadat Daan ruim drie uur bakken klaar was kon de rest van de groep ook proeven, dit was natuurlijk geen straf, sommigen keken er de hele week al naar uit en voor andere was het een grote verrassing. Een mooie afsluiter dus;).

Na het eten sloot Martien af met het lezen van braille uit het dagboek van Max Lucado. zorgde Judith voor muziek (10.000 redenen [e-38] het Wilhelmus) op het dak waarna ze een serenade van Daan, Arjan en Jurriaan ‘kom van dat dak af!!’.

Nadat Daan samen met Nico lampjes en een persoonlijk geschreven kaart aan alle deelnemers en begeleiders hadden uitgedeeld kwam Willie ook nog met lijstjes en kaarsjes, de tweede en derde verrassing van deze avond dus:). Hierna gingen de meeste al gouw hun bedje opzoeken want morgen ochtend is het vroeg.

• 18 Augustus 2023 - 09:10

Wim En Anneke Tiessink:

Heel fijn om elke dag een verslag te kunnen lezen van de dagelijkse bezigheden. De uitjes en niet te vergeten het lekkere eten. Nu kunnen we onderweg naar huis al met Nicole communiceren over de dingen die ze heeft meegemaakt. Allemaal heel hartelijk dank voor het mogelijk maken van deze week vakantie.

• 18 Augustus 2023 - 10:48

Bernadine:

Goed gedaan Daan! Drie uur in de keuken staan. Mag je hier thuis ook doen hoor;-) Alhoewel, zoveel pannenkoeken krijgen wij niet op.

Super leuke verslagen gelezen. Volgens mij hebben jullie een topvakantie gehad.

Dit Koningskind Vakanties

De stichting Vakanties Dit Koningskind organiseert groepsvakanties voor haar leden. Ook kunnen zij bij ons terecht voor advies bij individuele vakanties. Voor mensen met een verstandelijke, lichamelijke of sociale beperking organiseren we groepsvakanties. Actieve vakanties en rustige vakanties, voor jong en oud, in binnen- en buitenland. Deze vakanties vinden plaats in de zomermaanden. Het vakantieaanbod verschilt per jaar.

Actief sinds 16 Aug. 2009