De vakantie is begonnen! - Reisverslag uit Lage Mierde, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu De vakantie is begonnen! - Reisverslag uit Lage Mierde, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu

De vakantie is begonnen!

Door: Teamleiding Dit Koningskind Vakanties Lage Mierde

Blijf op de hoogte en volg Dit Koningskind Vakanties

11 Augustus 2023 | Nederland, Lage Mierde

Eindelijk is het weer zover! De vakantie is begonnen en het eerste reisverslag gaat online!

Vanuit alle windrichtingen uit Nederland vertrokken vandaag de deelnemers en de begeleiders op weg naar De Pastorie in Lage Mierde. Voor sommigen al best heel vroeg, voor anderen wat later en er waren erg zelfs een paar “te laat”.

Als team van begeleiders hadden we afgesproken elkaar rond 13:30 uur te ontmoeten omdat we daar tot aan vandaag nog niet echt aan toe gekomen waren. Het team was nogal laat compleet en ook door de vakantieperiode is het niet gelukt elkaar eerder te ontmoeten.

We hebben met elkaar een korte maar prima voorbereiding gehad!

Rond 16:00 uur mochten we de eerste deelnemers ontvangen en al vrij snel waren we compleet, of zelfs overcompleet want ook de verschillende “wegbrengers” schoven gezellig nog even aan voor koffie, thee, limonade en wat lekkers.

Rond 18:30 konden we met elkaar genieten van een heerlijk maaltijd uit de handen van Arjan en Jurriaan, ons fantastische koks-team! Heerlijk! Hanensoep (=kippensoep met ballen), witte rijst met stukjes gehakt en rode kool of een pasta met spinazie en smack. Of een combinatie van dit alles natuurlijk ;) en tot slot nog een lekker dessert toetje. Als dit het niveau voor de rest van de week is dan zullen er na de vakantie wel weer wat kilootjes af moeten…

Na het eten hebben we met elkaar een overdenking gedeeld en wat gezongen, onder begeleiding van Agnes op haar gitaar. Fijn!

Al snel stond er weer koffie en thee op tafel en bleven we met elkaar nog lekker buiten zitten. Na verloop van tijd werd hier en daar de slaapkamer al opgezocht, om de bagage uit te pakken en om toch lekker naar bed te gaan. Altijd weer even wennen zo’n eerste nacht in een nieuwe omgeving en met zoveel nieuwe indrukken en andere mensen om je heen.

We hebben nog best een tijd buiten kunnen zitten, soms even onderbroken door een lichte regenbui maar die was vooral aangenaam.

Inmiddels ligt vrijwel iedereen op bed en kunnen we morgen eerst even uitslapen. Daarna rustig aan brunchen en dan gaan we er eens even op uit!

Vanuit Lage Mierde een welterusten en veel leesplezier!

• 12 Augustus 2023 - 12:16

Jolanda :

[e-1f600] fijne vakantie

Dit Koningskind Vakanties

De stichting Vakanties Dit Koningskind organiseert groepsvakanties voor haar leden. Ook kunnen zij bij ons terecht voor advies bij individuele vakanties. Voor mensen met een verstandelijke, lichamelijke of sociale beperking organiseren we groepsvakanties. Actieve vakanties en rustige vakanties, voor jong en oud, in binnen- en buitenland. Deze vakanties vinden plaats in de zomermaanden. Het vakantieaanbod verschilt per jaar.

Actief sinds 16 Aug. 2009