Toegift: de hele vakantie op rijm - Reisverslag uit De Cocksdorp, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu Toegift: de hele vakantie op rijm - Reisverslag uit De Cocksdorp, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu

Toegift: de hele vakantie op rijm

Blijf op de hoogte en volg Dit Koningskind Vakanties

24 Augustus 2012 | Nederland, De Cocksdorp

Gedicht Alida

Het koningskindkamp te Texel van 17 t/m 24 aug ‘12

Joepie, we gingen weer op koningskindkamp
Alleen die voorbereidingen, dat was een ramp!
Eindelijk was het zover
En was Lina er
We namen van het kruispunt afscheid
En nadat we in de auto zaten was het vertrektijd
Het was warm en dus bepaald niet koud
Na een plas- / eet- / en drinkpauze reden we een paar keer fout
Om 13.15 kwamen we bij de anderen in Den Helder aan,
En gingen we met de boot naar Texel, toen naar de Triaan
Annelies, Jan, Franc-Jan, Klaas, Erik en Alida zijn de gasten
En wij zullen de begeleiding: Erika, Tineke, Luc, Ite, Dorien en Lina met onze zorgen belasten.
Dan hebben we nog de hoofdbegeleiders Henk en Daan
En toen wij al in het huisje waren, kwam Anneke, de kokkin eraan.
Nadat Anneke, Tineke en Lina boodschappen deden
Zijn we allemaal naar buiten gelopen en gereden
Onder het smullen van de macaroni gingen we wat beleven:
Henk wou Klaas een grote opscheplepel macaroni geven.
Klaas deed goed z’n best:
De helft ging naar binnen, maar de rest …
Die wou echt niet in z’n mond
En Klaas spuwde de rest in het rond.
Na de avondsluiting deed iedereen z’n eigen ding
De een deed een plas, de ander ging naar bed.
Toen ging ik op de bank zitten, ja, ja met… Jan
En Lina maakte er een foto van
De rest was buiten
En om half 1 gingen Jan en ik de dag afsluiten

Zaterdag
Lina en ik ontwaakten rond een uur of 8
Uit onze slaap, na een heerlijke nacht
Tijdens het ontbijt zei Lina:Hé dat is gek
Mijn auto staat op een andere plek
Ik keek en was verbaasd
Hij stond nu voor het huisje ipv ernaast
Maar wie de auto verzet heeft? Henk mischien of Daan?
Lina en ik weten niet wie deze streek heeft gedaan.
Klaas en Dorien namen ruim de tijd
Voor een smakelijk ontbijt
Tineke maakte voor haar en Jan een lunchpakket
Want om 12.00 uur gingen we met de boot met
We gingen naar Den Helder, daar waren vissersdagen
Waar Franc-Jan en Henk heel wat shantiekoren hoorden en standjes zagen
We kregen gratis drinken en een koekje van Tineke d’r man
En vooral Annelies en Jan genoten daarvan.
Toen kregen o.a. Erika en Luc een lekker stukje vis
En daarna gingen we in groepjes over ’t plein waar braderie is.
Ik kocht voor mezelf een horloge en Lina kocht een tas
Ik heb ook nog een broek gekocht die maar voor € 1,- te koop was
Ite zat te zonnebaden in z’n blote bast
En had van de scherpe zon absoluut geen last
Op de boot terug heb ik wat cadeautjes gekocht,
En alsvast wat kaarten uitgezocht
Terug in de Triaan was Erik best wel moe
Gelukkig kreeg hij na het eten een heerlijk toetje toe
Van Ite en Lina kregen wij wat chips en kaas
Daan settelde Jan in een luie stoel, maar helaas
Hij lag meer dan dat ie zat
Waar hij gauw genoeg van had

Zondag
Samen ontbeten om kwart voor 10
Daarna hebben Lina en ik een kerkdienst op de laptop gezien
De rest was naar de kerk
Lina en ik gingen onderwijl aan het werk
We gingen boontjes punten, aardappels schillen en meloen in stukjes snijden
Nou , Luc en Anneke hoefden geen honger te lijden
Ondertussen hebben wij de kerkdienst beluisterd
En ook Jan had in de kerk goed geluisterd
’s Middags gingen Erika en Annelies brood uit ’t vuistje eten
En dat terwijl Henk en Daan wat toastjes met worst en brie hebben opgegeten.
Och ja, de combinatie vond Franc-Jan wat raar
Maar volgens Erik komt het toch in onze buik bij elkaar
De bus is vanmiddag naar het strand gereden
Terwijl Lina, Tineke, Jan en ik in de auto zaten die door Anneke werd bereden
Ite en Klaas hebben van dichtbij de zee gezien
En wie gingen er pootje baden? Juist, dat was Dorien.
Toen weer snel naar de bus terwijl Erika en Lina de rolstoelen douwden
Omdat Jan en Daan ook ’s middags weer naar de kerk wouden
Daarna kwam er fam van Tineke effe langs
Zij zaten met eten wel derderangs
We aten aardappels, sperciebonen, wortels en doperwten.
Die door Klaas bukskogels genoemd werden
We hadden ook nog appelmoes, een schnitzel en ijs toe
Toen werd de zon het schijnen moe
De regen kwam uit de lucht
En met een hele diepe zucht
Zijn Jan en Daan naar binnen gegaan
Waar Henk de avondsluiting heeft gedaan
Daarna zaten we aan de koffie en thee
En luisterden naar een cd
Weer buiten gingen Daan en Henk ons vragen:
Wat de gasten nog wouden doen, de komende dagen
Daan Zei: Wat staat hier een lekker windje!
Klaas Antwoorde: Ja vind je?
Dan zal ik er nog 1 laten ontsnappen!
We moesten erg lachen, die Klaas met z’n grappen
Wat ik ook heel leuk vind is Annelies haar accent
Maar ja, wat wil je als een oorspronkelijke inwoner van Dieren bent?!?

Maandag
We zijn rond 11 uur naar den Burg gereden om over de markt te lopen
En Lina en Tineke gingen allebei bverf voor Franc-Jan kopen, voor blonde plukjes in zijn haar
Alleen ze wisten het niet van elkaar
Ik heb bij een kraam nog wat 3d-kerstspullen uitgezocht
En Jan heeft een leuk polo-shirt gekocht
Lina en ik gingen zitten op een terras
Waar Jan ook met Tineke was
Ik kreeg van Lina een sauzijzenbroodje en een cola light\
Al gauw kwamen ook Ite en Erik bij ons en toen was het tijd
Dat Lina en ik naar de huisarts gingen voor mijn spuiten
We liepen en liepen daar buiten
Eindelijk vonden we de praktijk van dr. Breejen
Die alle tijd voor mij had, wel zeeen
De spuiten deden gelukkig geen pijn
En zo werd het doktersbezoek zelfs nog fijn
We gingen naar de Koog
En daar bleef niemand droog
Elke gast ging in een aangepaste strandrolstoel over ’t strand
Men had platen gelegd op het zand
Henk reed Klaas met een vaart de zee in
En ja, toen kreeg Franc-Jan ook zin
Later ging ik ook de zee inlopen met Lina aan de ene kant
En ik had mijn stok vast in mijn andere hand.
Mijn broek was tot aan de knieen drijfnat
Maar o, wat gaaf was dat!
En ik heb Henk ook nog nat gespat
Thuisgekomen kregen we van Anneke pannenkoeken
En die vulden in onze maag al onze gaten en hoeken
Annelies en Erika konden er wat van
Maar wat dacht je van onze Janneman???
Er werd nog wat gekibbeld tussen Tineke en Lien
Tineke zei, dat Lina er wel op had een stuk of 10
Lina zei Je kunt niet tellen man
Ik weet zeker dat ik er niet meer dan 6 nam
Toen Jan naar bed was gegaan
En alle begeleiding buiten zat bij Daan
Zat Lina achter haar laptop
En ik had net mijn advocaatje op
Opeens zei Lina: We gaan zo naar bed!
Ik keek op mijn horloge en … 2 uur was het

Dinsdag
We gingen vandaag naar Oudeschild waar we ’t juttersmuseum bezochten
En waar Lina en ik ons binnen een beetje vervelen mochten
We wouden met de lift naar benee
Maar dat rotding stopte ermee
We drukten op het alarm toen
En een vrouw van het museum vertelde wat wij moesten doen
Toen ging de lift weer aan
En zijn we naar beneden gegaan
Er waren films te bekijken
En ik ging mijzelf met een ketting verrijken
Er waren veel spullen die jutters op ’t strand hadden gevonden
En buiten waren oude ambachten en waar Jan en Tineke vis proeven konden
Dit was was buiten te zien: spinnen, breien, boeten (=verstellen)
Gebakken brood proeven en ieder smulde van gerookte vis
Waarvan de naam: poon is
We gingen naar Cocksdorp naar het vliegveld
We zagen vliegtuigen en parachutisten en even was ik geen held
Ik voelde 2 handen voor m’n ogen
En een stem vroeg: wie zou ik zijn mogen
En daar stonden opeens Janny en mama allebei
Dat was een verassing voor mij
Na wat gekletst zei mam: je wou toch altijd in een vliegtuig zitten
Nu zie je ze van dichtbij en zit je haast te pitten
Wat vind je er nu van
Om te vliegen met Jan
Ik mocht voorin bij de piloot
En na even wat heen en weer gestoot
Ging het vliegtuig omhoog in de lucht
En zo begon onze vlucht
Jan en Tineke zaten er ook bij in
Die 2 zaten achterin
De vlucht zou een kwartiertje duren
Ook mocht ik eventjes sturen
Wat was dat een geweldige ervaring en belevenis
Ik wist niet dat vliegen zo gaaf is
De spanning kreeg de overhand
Toen we eenmaal weer waren geland
Ik heb er vaak over mogen dromen
En nu is vliegen voor mij in werkelijkheid gekomen
Mama en Janny gingen weer naar de krim waar zij in een huisje zitten
En mama zei: je zult wel lekker kunnen pitten
Na het eten moest er nog een klus worden geklaard.
Lina deed blonde plukken in Franc-Jan z’n haar
Het was goed gelukt en het resultaat was er dan ook naar

Woensdag
Vanmorgen zijn we in 2 groepen uit elkaar gegaan
Jan, Tineke, Annelies, Erika, Luc, Dorien, Ite, Erik en Klaas gingen naar Ecomare maar daar
vonden Lina en ik niks aan
Wij gingen naar de koog: Anneke, ik en Lien
Nadat we wat gewinkeld hadden en Franc-Jan hadden gezien
Ging Anneke weg om naar de winkel te gaan voor wat boodschapjes
En Franc-Jan at zijn appelgebak met kleine hapjes
Ik had een bord patat lekker was dat
Lina had een broodje gezond
Dat verdween zo in d’r mond
Daarna gingen Erika, Anneke, Annelies en ik terug naar de Triaan
Want Franc-Jan, Erik, Ite, Klaas, Lina, Daan en Henk waren ook aanhet vliegen gegaan
Na de stamppot spinazie
Zongen we karaoke op televisie
De mannen werden helemaal dol
En gingen al dansend helemaal uit hun bol
Mama en Janny zijn ook nog ff langs geweest
Tijdens ons discofeest
Nu zijn de mannen op kroegentocht
Terwijl ik even de rust opzocht
De vrouwen keken dvd
En ik keek later ook nog mee

Donderdag
Vandaag zijn we met de garnalenboot meegeweest
Dat was voor Eric en Luc een feest
Ook hadden Annelies en Ïte erg veel pret
Toen de garnalen gevangen werden in een net
We mochten ze pellen en opeten
Nu, Jan heeft zich er bijna misselijk in gegeten
We gingen met de lift op en van de bood
En het bekijks was erg groot
Tineke had een goed idee
En nam een zak vol garnalen mee
Vanavond gaan we de puntjes op de I zetten
We gaan nl gourmetten
Dit is de laatste avond
Het was een TOPWEEK wat ik er van vond
Dit is echt wat ik meen
Ik bedank dan ook iedereen

BEDANKT


Alida

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dit Koningskind Vakanties

De stichting Vakanties Dit Koningskind organiseert groepsvakanties voor haar leden. Ook kunnen zij bij ons terecht voor advies bij individuele vakanties. Voor mensen met een verstandelijke, lichamelijke of sociale beperking organiseren we groepsvakanties. Actieve vakanties en rustige vakanties, voor jong en oud, in binnen- en buitenland. Deze vakanties vinden plaats in de zomermaanden. Het vakantieaanbod verschilt per jaar.

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 695
Totaal aantal bezoekers 160239

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2023 - 18 Augustus 2023

Lage Mierde DKK 2023

17 Juni 2022 - 24 Juni 2022

Arcen - DKK 2022

19 Juni 2021 - 25 Juni 2021

Elahuizen - zeilvakantie DKK 2021

01 Juni 2019 - 07 Juni 2019

Elahuizen - zeilvakantie DKK 2019

07 Juli 2018 - 13 Juli 2018

Elahuizen - zeilvakantie DKK 2018

16 Juni 2017 - 23 Juni 2017

Tecklenburg 2017

15 Juli 2016 - 22 Juli 2016

Heeswijk-Dinther 2016

13 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Elahuizen 2015- Zeilvakantie met de Beatrix

04 Juli 2014 - 11 Juli 2014

De Lutte 2014

16 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Handicamper 2013

17 Augustus 2012 - 24 Augustus 2012

Texel 2012

04 Juni 2011 - 10 Juni 2011

Elahuizen 2011 Zeilvakantie met de Beatrix

13 Augustus 2010 - 20 Augustus 2010

Epen (L) 2010

Landen bezocht: