Doei en Hoije hé! - Reisverslag uit Arcen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu Doei en Hoije hé! - Reisverslag uit Arcen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu

Doei en Hoije hé!

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Dit Koningskind Vakanties

24 Juni 2022 | Nederland, Arcen

Dag 8 - vrijdag 24 juni 2022

Als er tijdens je vakantie verschillende wekkers al weer heel vroeg allerlei wekdeuntjes gaan afspelen dan weet je dat er iets niet klopt… vroeg opstaan, niet uit kunnen slapen… dat hoort niet bij vakantie.

Maar helaas, het klopt wel want de dag van vertrek is aangebroken. En omdat we al relatief vroeg onze accommodatie moeten verlaten moeten we dus ook weer vroeg aan de bak.

Niet alleen moet iedereen persoonlijk op tijd klaar zijn voor vertrek maar ook alle bagage moet weer ingepakt worden (onbegrijpelijk dat het allemaal ingepakt is geweest…. door het warme weer is alles uitgezet lijkt het wel).

En alles wel goed controleren zodat je niet per ongeluk iets meeneemt wat van je kamergenoot is. Hopelijk komen mens en bagage allemaal op de juiste plek terecht!

Ondertussen kan er ook ontbeten worden. Alles staat daarvoor al klaar en verschillende broodjes, kopjes thee en koffie maar ook kwark en yoghurt vinden hun weg naar de deelnemers en begeleiders. Niet alles wordt netjes aan tafel opgegeten maar dit keer moet het dan maar zo. Het is deze week nog niet zo bedrijvig geweest in de Koninginnepage voor 09:00 uur…

We nemen met elkaar rond 08:45 uur de tijd om deze vakantie af te sluiten met het lezen van het laatste deel uit ons leesrooster en na het danken zingen we elkaar nog een zegenlied toe.

Alle bagage verzamelen we in de woonkamer of onder de overkapping want het weer is ook verdrietig dat we weer vertrekken want het regent flink. Eén voor één worden de deelnemers opgehaald door familie of door een taxi.

En dan ineens is het stil…. En blijven we met de begeleiders nog even om de accommodatie “bezemschoon” achter te laten, aan het einde onder het toeziend oog van de beheerder… of dwingend oog?!

Dan gaan ook de begeleiders op weg naar huis. In de loop van de dag druppelen de berichten binnen dat iedereen gelukkig weer veilig op de plek van bestemming is aangekomen. Dankbaar dat ook dit goed is gegaan!!

We kijken terug op een mooie, warme, zonnige, gezellige, vrolijke, vullende, dorstige, gesmeerde, vermoeiende, soms chaotische, drukke, eigenwijze, fijne, intensieve, leerzame, leuke, manmoedige, neuriënde, persoonlijke, rommelige, snoepende, uitbundige, waterballettende en verbindende vakantie.

Dank aan Xander, Tineke, Henry, Heleen, Dineke, en Delianne, dat we met jullie mee op vakantie mochten!

Ook dank aan Aline, Anneke, Dia, Gerlinda, Janny en Petra voor jullie enorme inzet deze week voor de deelnemers en voor elkaar.

En natuurlijk Arjan bedankt voor jouw zorgen voor de innerlijke mens! We zijn niets tekort gekomen!

Boven alles dank aan onze Vader die ons deze week gegeven heeft en met ons is geweest - Koningskinderen zijn we allemaal!

Tot slot een citaat:

“Soms denk ik uren na en heb ik nog niks op papier, een andere keer bereik ik precies datzelfde in vijf minuten.”

Herman Finkers (en de groeten aan Henry)

• 25 Juni 2022 - 09:36

Arjan Veldman :

En dank aan Daan.
    Gij hebt het geweldig geDaan.
    Het was inderdaad prachtig

• 27 Juni 2022 - 10:19

Nico Driebergen:

Aan alles komt een einde.
    Vakantie is fijn en vliegt voorbij.
    Fijn dat alles goed is verlopen.
    Dat iedereen ook weer veilig thuis is gekomen.
    Nu nagenieten en foto’s bekijken, herinneringen op halen en vertellen aan de familie en begeleiders.
    Dat is ook weer een mooie afsluiting.
    Hopelijk volgend jaar weer.

Dit Koningskind Vakanties

De stichting Vakanties Dit Koningskind organiseert groepsvakanties voor haar leden. Ook kunnen zij bij ons terecht voor advies bij individuele vakanties. Voor mensen met een verstandelijke, lichamelijke of sociale beperking organiseren we groepsvakanties. Actieve vakanties en rustige vakanties, voor jong en oud, in binnen- en buitenland. Deze vakanties vinden plaats in de zomermaanden. Het vakantieaanbod verschilt per jaar.

Actief sinds 16 Aug. 2009