In extrema - Reisverslag uit Arcen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu In extrema - Reisverslag uit Arcen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu

In extrema

Door: Tineke en Aline

Blijf op de hoogte en volg Dit Koningskind Vakanties

23 Juni 2022 | Nederland, Arcen

Dag 7 - donderdag 23 juni 2022

Na de langste dag van het jaar gepasseerd te zijn, werd het nu tijd voor de langste nacht van de vakantie. Iedereen sliep wat uit en dit was ook wel nodig vanwege het hardealarm dat was afgegaan om 2 uur ’s nachts.

Gelukkig, was het vals alarm en veroorzaakt door de wekker van een tablet van een deelnemer. Die er gewoon doorheen sliep overigens…

Na rustig opstarten kwam de dagopening.

Deze bestond uit zingen, lezen en een wonderschoon gebed van Tineke!

Daarna was het tijd om naar Venlo te gaan. Lekker varen op een boot over de Maas! Eerst een steile helling af naar beneden, daarna een steil trappetje omhoog naar het dek.

“Dames en heren welkom aan boord van dit schip.” Zo begon de kapitein van de boot.

De boot voer de Maas oprichting het zuiden. We zagen koeien in het water (zijn het dan waterbuffels?), we verbaasden ons over de hoge waterstand van vorig jaar, we hoorden over Steyl het kloosterdorp en dronken koffie of fris. Wisten jullie dat de Maas in Frankrijk start, 900 km lang is en uitmondt in Rotterdam?! Vroeger was het zelfs mogelijk om bij laag water op sommige plekken van de ene kant naar de andere kant te lopen.

Anderhalf uur lang waren we op de boot.

De temperatuur bleef maar oplopen en de zon scheen uitbundig. Het zonnebrand vloog er doorheen. En we genoten met volle teugen van de mooie landschappen, de heldere lucht en het heerlijke briesje dat de boot veroorzaakte.

Maar ook het getril en gebrom van de motoren was rustgevend. En veel leuke, mooie en fijne reacties van mede-opvarenden.

Een speciale dank aan de Marco en de schipper die steeds met ons meegedacht hebben in de mogelijkheden van deze rondvaart vanwege de verscheidinheid aan rolstoelen. Top!

Eenmaal terug aan wal maakten we de groepsfoto waarvoor we veel geduld nodig hadden. Man, man man, wel twintig keer keken we vrolijk in de lens.

Het weer was nog lekker dus we konden buiten avondeten. Twee uur lang was Daan bezig geweest om pannenkoeken te bakken en om te keren. Maar verrukkelijk dat ze waren!

Toen we net klaar met eten waren en er nog een halve (!) pannenkoek over was (en 3 voor speciale mensen) begon het wat te regenen. Tijdens de maaltijd waren al een aantal mensen nat geworden maar niet van de regen…. Nu liep alleen iedereen het risico om nat te worden dus we moesten snel naar binnen. De rest van de avond heeft het geregend, af en toe aangevuld met donder en bliksem.

Tot slot van de avond hadden we een verrassing! Namelijk, bedankjes van Daan. Een ansichtkaart met mooie woorden en ieder een eigen mok als herinnering.

En alsof de pret niet te stoppen was werd hierna een heerlijk monchou toetje opgediend. Deze hadden Delianne en Gerlinda speciaal voor iedereen gemaakt. Heerlijk!

Kortom een prachtdag.

Groetjes!

Tineke en Aline

• 24 Juni 2022 - 08:00

Nico Driebergen:

Wat een prachtige dag weer. Varen op de Maas is een fijne belevenis. En dan ook nog de pannenkoeken van Daan. Die moet je geproefd hebben. Dat is elk jaar weer een terugkerende delicatesse. Jullie kunnen terug kijken op een fijne week vakantie. Vandaag is de terug tocht naar huis. Met veel herinneringen.
    Hopelijk veel foto’s en verhalen. Goede reis gewenst.

• 24 Juni 2022 - 08:44

Mirjam Holla :

Bedankt iedereen dat we mochten mee genieten van jullie mooie vakantie. Ik wens iedereen een goede en veilige reis op weg naar huis.

Groet, Mirjam

• 24 Juni 2022 - 10:11

Fam. Van Ditmarsch:

Beste mensen, we hebben met veel plezier het dagelijkse verslag gelezen! Heel leuk om te lezen dat jullie zulke mooie dagen met elkaar hebben gehad! Bovenal dank aan het hele team begeleiders die toch maar weer voor een onvergetelijk week hebben gezorgd! Goede reis huiswaarts! Fam. van Ditmarsch-Hordijk