Beestenboel en wapentuig - Reisverslag uit Arcen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu Beestenboel en wapentuig - Reisverslag uit Arcen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu

Beestenboel en wapentuig

Door: Henry en Petra

Blijf op de hoogte en volg Dit Koningskind Vakanties

20 Juni 2022 | Nederland, Arcen

Dag 4 - maandag 20 juni 2022

Verslag van Henry en Petra (aangevuld met de ervaringen van wat anderen).

Vandaag was een intensieve, maar vooral een leuke dag.

Het begon wat vroeger dan de afgelopen dagen.

Omdat de deelnemers samen op kamer slapen worden ze vanwege de overvloed aan ruimte om de beurt geholpen:)

Na het ontbijt dat het weer heerlijk was klaargezet vertrokken we naar Overloon!

We gingen met een bus en 2 auto’s naar het ZooParc en het Oorlogsmuseum in Overloon.

Henry had namelijk gekozen voor het oorlogsmuseum dus daar verlieten Henry, Anneke en Petra de auto en gingen zij richting het oorlogsmuseum.

In het oorlogsmuseum hebben we veel gezien van de oorlog qua voertuigen, dingen uit de oorlog, verschillende foto’s gemaakt in en om het museum.

Henry heeft genoten: Het is de moeite om te blijven gedenken zei hij.

Henry heeft een stel kaarten/foto’s gekocht voor zichzelf zodat hij thuis nog iets heeft om terug te kijken

Buiten nog een stuk gewandeld en een ijsje gegeten Henry koos voor een stracciatella ijsje

De rest van de groep is doorgereden naar het ZooParc, iets verderop.

Hier hebben we eerst genoten van een “lunch” op de parkeerplaats en toen op naar de dieren!

En wat waren dat er veel, we zagen: een kameel, dromedaris, vogels, kroeskoppelikaan, capibara, gangroe, kuifseriema, tijger, apen, giraf en nog veel meer dieren.

Tussendoor was er een pauze op een terras (speciaal verzoek van Tineke) waarin we weer wat lekkers dronken.

Aan het einde van het bezoek eindigt de route in de souveniershop (hoe kan het ook anders…)

Een aantal kon zich niet beheersen en er werden souvenirs gekocht, waaronder nog weer een sleutelhanger voor/door Heleen.

Hierna weer snel naar het Oorlogsmuseum om Henry en z’n bodyguards op te halen en door naar Arcen.

De kok toverde snel een lekkere Macaroni maaltijd op tafel. Daar is weer flink van genoten!

Na het lekkere eten wilde Henry nog wel een “cupje koffie” en die heeft hij ook gehad… Maar dat een cupje zo klein is had Henry niet bedacht ;)

Gelukkig was er voldoende koffie, thee en nog allerlei lekkers om dat weer goed te maken.

En het begint al een traditie te worden… 1 voor 1 zoeken de deelnemers en wat later ook de begeleiders het bed op. Dat laat nog even wat tijd over voor het zelf een klein beetje beleven hoe het is om gebruik te moeten maken van een tillift. Fijn dat ook daar even tijd voor is.

Groetjes!

Henry en Petra

• 21 Juni 2022 - 07:54

Nico Driebergen:

Fijn weer een uitgebreid verslag van een best wel drukke en intensieve dag. En zo te lezen heeft iedereen weer genoten van de activiteiten. En de stemming zit er ook wel goed in. Blijf genieten van elkaar.

• 21 Juni 2022 - 09:14

Mirjam Holla :

Ik geniet van jullie verslagen. Heel leuk om jullie belevenissen zo te kunnen volgen.

• 21 Juni 2022 - 19:06

Peter Van Den Enden:

Dank voor het delen!! Sfeerimpressies van vakanties, leuk. Heb het goed daar!

• 23 Juni 2022 - 20:35

Alie Verhoeff Kremer :

Lieve mensen,
    . wat ontzettend leuk , om zo jullie belevenissen en alle wederwaardigheden met ons te delen!!
    Poeh , jullie hebben ontzettend interessante vermakelijkheden gevonden zeg,..wat een schitterend vakantie land lijkt me dat daar!!
    Wow jullie krijgen super veel in 1 week gedaan, dit lukt mij in drie weken niet, toppers zijn jullie. ..
    Geniet nog van de laatste dagen ..
    Henry bedankt voor je super leuke kaart die je me stuurde, zo ver van me weg, denk je nog steeds aan me,....En Ik aan Jou, toffe broer!
    Groetjes aan Petra en aan de rest,
    Je ( allerliefste haha,) zus