Dag 2 - tropische temperaturen en een verjaardag! - Reisverslag uit Arcen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu Dag 2 - tropische temperaturen en een verjaardag! - Reisverslag uit Arcen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu

Dag 2 - tropische temperaturen en een verjaardag!

Door: Xander en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Dit Koningskind Vakanties

18 Juni 2022 | Nederland, Arcen

Dag 2 - zaterdag 18 juni 2022

We beginnen de dag met - voor sommigen - lekker lang uitslapen! Maar niet allemaal want….. er is er één jarig!! Delianne is vandaag jarig! En dat hebben we geweten! Gerlinda heeft een ontbijtje op bed gebracht en ook het haar van Delianne mooi opgemaakt. Knap hoor!

Het voordeel wanneer niet iedereen tegelijk uit bed komt of aan het ontbijt verschijnt is dat er dan meerdere keren voor je gezongen wordt!

Halverwege de ochtend kwamen ook de vader en moeder van Delianne, met hond Roxy, langs én werd er een heeeeeerlijke taart bezorgd! De taart had een mooie afbeelding van Delianne erop dus dat was een leuke verassing.

Nadat we eerst met elkaar tijd hadden genomen voor de ochtend opening was het tijd voor koffie met gebak. Of thee natuurlijk wanneer je geen koffie wilt.

Onder het motto van Pipi Langkous: "ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan" heeft de jarige toen de heerlijke taart netjes en nauwkeurig aangesneden en in mooie (lees: lekkere grote) porties verdeeld voor iedereen.

Omdat de buitentemperatuur flink opliep besloten we de ochtend en het begin van de middag rustig aan re doen. Gezellig kletsen, wat lezen of een spelletje, het kon allemaal.Na de lunch was er ook nog even tijd voor een siësta…

Halverwege de middag zijn we met de rolstoelbus en 2 personenauto’s een klein stukje verderop gereden, naar het landgoed De Hamert. Hier hebben we lekker een stukje door de bosrijke omgeving gewandeld, Gelukkig was het hier wel merkbaar koeler want het kwik was inmiddels tot 34,5 graden gestegen…

We waren dit keer mooi op tijd weer terug zodat we ook op tijd aan het avondeten kondenbeginnen. Ook hier had de jarige een belangrijke stem in gehad dus we hadden heerlijk frietjes (in het dorp voor ons bereid) met verschillende snacks maar natuurlijk ook een heerlijke slaschotel en boontjes, appelmoes, sausjes etc. Daar werd flink van gegeten en genoten! Dit gerecht staat vanaf nu bekend als “aangeklede patat”. Als dessert konden we kiezen uit een aantal verschillende soorten zuivel, fruit en natuurlijk ook een ijsje!

Of het nog niet genoeg was had de jarige nog een wens: een waterballonnen gevecht! Maar omdat we natuurlijk een erg vredelievende club zijn werd dit verbouwd naar een soort Beach-volleybal-waterballonnen-overgooi-en-probber-het-maar-te-vangen wedstrijd van 2 ploegjes, En ja hoor, u raad het al, aan het einde daarvan ontstond er toch een watergevecht omdat er inmiddels ook waterpistolen tevoorschijn kwamen, als snel gevolgd door wat grover geschut tot aan emmers toe. Maar toch, met deze temperaturen was het eigenlijk wel heel lekker om even natgegooid te worden…

Alleen Tineke had “even geen tijd” (jaja) en was heerlijk verhalen in brailleschrift aan het schrijven. En snel dat ze dat kan!

De rest van de avond hebben we gevuld met een natje en een droogje voor zowel de innerlijke mens als voor sommigen ook de uiterlijke mens (even lekker douchen!).

Onder het genot van een lekker koud biertje heeft Xander dit verslag samen met Anneke geschreven. Het was een erg warme zaterdag waar je ook wel moe van wordt dus het bed is wel erg aanlokkelijk….

Morgen is het zondag (en Vaderdag) en gaan we de rustdag best wel letterlijk nemen denken we…..

Hartelijke groet,

Xander en Anneke - tot morgen!

• 19 Juni 2022 - 09:45

Mirjam Holla :

Wat een leuk verhaal om te lezen. En nog wel geschreven door mijn broer en Anneke!
    Het watergevecht klinkt echt fantastisch. En, Delange, nog van harte gefeliciteerd. Wat zal jij een fijne verjaardag gehad hebben.

• 19 Juni 2022 - 11:48

Nico Driebergen:

Wat een mooi verslag van jullie dag.
    Feestelijk verjaardag gevierd. En een watergevecht was zeer aan te bevelen.
    Nat worden was zeker niet erg. Goede zondag gewenst.