Een nogal warme start... - Reisverslag uit Arcen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu Een nogal warme start... - Reisverslag uit Arcen, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu

Een nogal warme start...

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Dit Koningskind Vakanties

17 Juni 2022 | Nederland, Arcen

Dag 1 - vrijdag 17 juni 2022

De dag waar we allemaal naar toe geleefd hebben is nu aangebroken! De start van de vakantie van Dit Koningskind in Arcen!

Met een prachtige groep van 6 deelnemers en 8 begeleiders gaan we allemaal op onze eigen manier onderweg naar de accommodaties: https://www.indevlinderkes.nl/nl/

Arcen is de noordelijkste kern van de gemeente Venlo in Nederlands Limburg, zo'n 12 kilometer ten noorden van de stad Venlo. Arcen ligt aan de meest oostelijke Maasbocht. Klein weetje wat er vandaag wel bij past (en morgen misschien weer….): In de jaren 1995, 2000, 2003, 2010, 2013, 2017, 2018 en 2020 mat KNMI-meetstation Arcen de landelijk hoogste temperatuur. Voor ons gevoel was dat vandaag weer het geval.

Zeker omdat er vandaag redelijk wat files op de weg stonden was het vaak een erg warme reis naar onze vakantie!

Rond 14:30 was onze kok Arjan als eerste op de plaats van bestemming, al snel gevolgde door Anneke en Daan met de gehuurde rolstoelbus. Mooi op tijd om eerst even de boodschappen uit te laden en in te ruimen en koffie en thee te gaan zetten voor de overige begeleiders en deelnemers.

Tussen 15:00 en 17:30 arriveerde iedereen en konden we met elkaar in de nog relatieve koele woonkamer genieten van koffie, thee, fris en wat lekkers! Het zal niet verbazen dat dit bij iedereen heel best in de smaak viel!

Nadat de laatste wegbrengers vertrokken waren was het natuurlijk tijd om de slaapkamers te gaan verkennen en de meegebrachte bagage uit te pakken en een beetje netjes in te ruimen in de beschikbare kastruimte. We moeten wel een beetje wennen aan de hier en daar wat krappe kamers maar met wat kunst en vliegwerk krijgen we het in ieder geval voor de 1e nacht voor elkaar. Misschien dat we morgen nog wat verhuizingen en verbouwingen moeten doen maar dat is een zorg voor morgen.

Terwijl de meesten hier nogal druk mee waren was kok Arjan druk bezig in de keuken met het avondeten. Tsjonge, wat rook dat lekker! Dus toen we aan tafel mochten gaan was deze snel met iedereen gevuld want… nasi en bami! En ja hoor, met saté saus - erop of ernaast. Een zilveruitje en/of een augurk erbij, nog wat kroepoek… smullen maar. Gelukkig is er geen Chinees restaurant in Arcen anders was er een serieuze concurrent bij (deze week dan…)

Als dessert konden we kiezen aan een aanbod aan ijs-uit-het-vuistje en je kan je voorstellen dat dat met deze temperaturen gretig aftrek vond!

Nadat we met elkaar de avondsluiting hebben gehouden en nog wat hebben gezongen moest alles natuurlijk afgeruimd en opgeruimd worden en was er nogal wat vaat… Gelukkig hebben we behalve een kei van een kok ook een vaatwasser dus die kan de rest van de avond aan het werk!

Omdat de zon al wat begon te zakken en de ergste hitte voorbij leek te zijn is het grootste deel van de groep nog even een wandeling gaan maken richting Arcen. Omdat Arcen dus aan de meest oostelijke kant van de Maasbocht ligt was het plan om langs de Maas te lopen richting het centrum van Arcen.

Helaas bleek de Maas nogal onvindbaar en ondanks meerdere malen informeren bij voorbijgangers is de Maas vanavond niet meer gevonden…. Wellicht kwestie van een lichte zonnesteek??

Dan maar de kortste route weer terug naar de accommodatie. Op zich een prima plan natuurlijk maar die route bleek niet geheel zonder obstakels, prikkels (letterlijk) en moeilijke begaanbare paadjes te lopen…. Gelukkig heeft de groep zich daar vrouwmoedig doorheen geslagen en waren ze rond 21:30 weer terug bij de accommodatie. Er bleek een redelijk grote behoefte aan koffie en thee te bestaan en gelukkig was die net vers gezet dus ook aan deze verlangens kon weer invulling gegeven worden.

Na zo’n lange warme dag met veel nieuwe indrukken, lekker eten, een dosis inspanning en ontspanning groeide de behoefte aan het testen van de bedden bij de meesten en dus begaven de meesten zich richting slaapkamer en bed. En al snel werd het rustig in huize Koninginnepage… Nu maar hopen dat dit de hele nacht ook zo blijft.

Morgenochtend starten we rustig op maar wel direct met een leuke en mooie verrassing. Wat dat is?

Tja, dat kan je dan morgen lezen in het volgende verslag.

Voor nu bedankt voor het meebeleven en meelezen en tot morgen!

Namens de vakantiegroep, Daan

• 18 Juni 2022 - 07:35

Nico Driebergen:

Fijn dat iedereen veilig in Arcen is aan gekomen. En ja, het was een erg warme dag. Ook hier aan de kust. Veel plezier met elkaar. Geniet vooral.

• 18 Juni 2022 - 09:18

Jan Oosterhuis:

Veel plezier daar! Zoek wel goed verkoeling op!

• 18 Juni 2022 - 13:07

Wendy Merjenburgh :

Fijn dat iedereen veilig is aangekomen! Fijne week gewenst met elkaar!

• 18 Juni 2022 - 19:49

Bernadine De Mooij:

Klinkt allemaal weer vertrouwd en erg gezellig.
    Geniet met en van elkaar deze week!

P.s. en wat een cliffhanger;-)

• 19 Juni 2022 - 00:57

AJV:

Ben benieuwd naar het volgende dagverslsg