Dag 4: Dierentuin Nordhorn - Reisverslag uit Nordhorn, Duitsland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu Dag 4: Dierentuin Nordhorn - Reisverslag uit Nordhorn, Duitsland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu

Dag 4: Dierentuin Nordhorn

Door: Marjan en Heleen

Blijf op de hoogte en volg Dit Koningskind Vakanties

07 Juli 2014 | Duitsland, Nordhorn

Oke, nu alles van deze dag...

We zijn met z’n allen naar Nordhorn, Duitsland geweest, naar de dierentuin. Voor die tijd uitgeslapen, dat is te begrijpen, met een late lunch, waarbij we met z’n allen de dag zijn begonnen. We hadden o.a. gevraagd of we een fijne dag mochten hebben. Dat hebben we!!! Inladen van alle gasten, waterflesjes pakjes drinken en onze zelf gesmeerde boterhammen en of fruit. Ondertussen hadden we Heleen al een app gestuurd, dat we haar misten. Ze moest helaas voor zaken naar huis voor een dag. Of we maar veel foto’s wilden maken, zodat ze nog na zou kunnen genieten. Dat hebben we gedaan. Er was ook zoveel moois te zien. We zijn een uur langer in het park gebleven dan afgesproken. Van een kinderboerderij met ezel, biggetjes en geiten en bokken, waar we gewoon bij in hun verblijf konden tot apen, struisvogels en beien, ze waren er allemaal. Elk met hun verhaal – ook in het Nederlands – erbij. We hebben gezien hoe de zeehonden werden gevoerd en hoe ze getraind werden. Hierbij kon de trainer o.a. hun huid en gebit bekijken. Ook kregen ze elk een aantal slokken zout water, zodat er geen ontstekingen zouden ontstaan in hun mond. Een aantal hebben nog een vergrote egel, sorry ik weet hun naam niet meer, gevoerd.
We hebben samen nog genoten van wat drinken en zo mogelijk er wat bij; wafel met warme kersen en slagroom of apfelstrudel met vanillesaus en slagroom. We hebben ook met name van elkaar genoten, het plezier wat we hadden is niet te beschrijven, daar moet je bij geweest zijn.

Anne-Jan zijn rolstoel kreeg helaas een lekke band. Dit mocht de pret niet drukken. Hij kon er nog mee rijden, wat helaas wel een vervelende houding voor hem tot gevolg had. Eenmaal thuis, stond de reparateur al snel voor de deur
Heleen had ondertussen een appje gehad van Daan, dat we de volgende dag zouden gaan zeilen, wat in zou houden dat we al om negen uur zouden moeten vertrekken. Voor haar niet leuk, want dat hield in, om zes uur de trein terug. Ze heeft voor de zekerheid toch maar even gebeld. Wat we uiteindelijk gaan doen, leest u morgen…. We hebben heerlijke pasta gegeten met een ijsje na. De sluiting van de dag werd door Marjan en mij verzorgd; een onderdeel van de vrucht van de Geest TROUW en GELOOF. We hebben elk onze talenten gekregen en aan ons is het wat we ermee doen, in de liefde voor en van God. Het is elke avond een latertje als we van tafel gaan, maar een heel belangrijk samenzijn. Voor de gene die nog wat willen doen kan het nog net, konijnen aaien of lekker gek doen en ook het heel gewoon, nog even zitten. Alle gasten zijn in diepe tevreden rust. Een aantal begeleiders kletsen nog wat na en halen alle gebeurtenissen van de dag nog eens op. Ook dat wordt een latertje, want dat is veel. Niet alles kan dan ook hierin beschreven worden helaas. Meegaan met het Koningskind lijkt dan ook wel op een talent, van zowel gasten als begeleiders.
Morgen is er weer een dag Koningskind De Lutte. Er zijn gelukkig nog een paar heerlijke dagen die er aan zitten te komen. Wordt vervolgd.

• 10 Juli 2014 - 23:01

Ber:

Leuk verslag!

Dit Koningskind Vakanties

De stichting Vakanties Dit Koningskind organiseert groepsvakanties voor haar leden. Ook kunnen zij bij ons terecht voor advies bij individuele vakanties. Voor mensen met een verstandelijke, lichamelijke of sociale beperking organiseren we groepsvakanties. Actieve vakanties en rustige vakanties, voor jong en oud, in binnen- en buitenland. Deze vakanties vinden plaats in de zomermaanden. Het vakantieaanbod verschilt per jaar.

Actief sinds 16 Aug. 2009