Dag 4: De ontdekking van Mondo Verde - Reisverslag uit Landgraaf, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu Dag 4: De ontdekking van Mondo Verde - Reisverslag uit Landgraaf, Nederland van Dit Koningskind Vakanties - WaarBenJij.nu

Dag 4: De ontdekking van Mondo Verde

Door: Ellen en Wilma

Blijf op de hoogte en volg Dit Koningskind Vakanties

16 Augustus 2010 | Nederland, Landgraaf

Na een (on)rustige nacht hebben Marieke en Ada de dagopening gedaan, over de kleur rood: Jezus redt, Hij nam de doodstraf op zich.
Rond een uur of 12 vertrokken we richting Landgraaf, naar de wereldtuinen. Op de parkeerplaats daar hebben we nog een en ander gegeten en gedronken.
En toen reden we de wereld in!
Eerst langs allerlei dieren, de maki’s uit Madagaskar, de doodskopaapjes, waarna we heel lang hebben staan kijken. Wel uitkijken, want ze bijten!
Hun buren, de kuifaapjes pikken. Zo had een van hen een plastic zakje te pakken gekregen, waar hij lekker op sabbelde en kauwde. Dat is natuurlijk slecht! Een verzorger probeerde het zakje te pakken te krijgen, maar ieder keer was de aap hem te slim af…De verzorger gaf het op. Een bezoekster kon het zakje pakken, toen het aapje het liet vallen. Het koste haar bijna haar bril en haarspeldjes…! Riette waagde haar ringen en haar vingers, door hun gezond eten te geven uit de hand. Ze kan wel gaan solliciteren als dierenverzorgster.
Na de dieren kwamen we in de tuinen terecht. We hebben gegeten (en geslapen) bij de fontein van de zoon van Neptunus, die de onsterfelijkheid uitbeeldt. De echte fontein staat in Rome.
Vervolgens zijn we via Portugal naar Marokko en Spanje gereisd. Hun tuinen waren prachtig en heel kleurrijk. Dit past heel goed bij het thema van de overdenkingen van deze week.
Op het terras hebben we wat lekkers gedronken. Daarna hebben we de twee jonge, witte leeuwen verveeld. Wat gezien werd door Gea, die er een hele filosofie over had. Ze had hiervoor inspiratie opgedaan op de familieschommel.
Ook zijn we op bezoek geweest in Carry’s cottage in Engeland. Dat was de eindbestemming van onze wereldreis
Anderen uit onze groep zijn ook in de japanse tuin geweest. En in de russische, waar de laatste dascha is afgebrand, waardoor de watervallen niet meer werken (snapt u het nog?).
Terug naar huis zaten we in de bus met twee man en een paardekop, dankzij Anneke. Moe, maar voldaan reden we terug naar huis, waar een heerlijke pilaf met fruitsalade op ons stond te wachten.
Nooit gedacht, dat we na zo’n herfstdag als gisteren, vandaag de hele dag droog en zonnig weer zouden krijgen!

Groetjes, Ellen en Wilma

• 16 Augustus 2010 - 22:36

Dineke (van Jan):

Fijn dat het weer goed was vandaag! Zo te lezen hebben jullie wel genoten. Ik ben benieuwd naar de foto's.
    groetjes van ons uit Leeuwarden.

• 17 Augustus 2010 - 14:40

Sylvia:

Wat lekker om juist bij zo'n bezoek aan de tuinen goed weer te hebben. Vandaag valt het bij ons met bakken uit de lucht, hopelijk is het bij jullie in het verre zuiden beter.
    Geniet van alles, natuurlijk speciaal de groeten aan Ellen, maar voor jullie allemaal nog een fijne vakantie!

Groeten uit Barneveld.

• 17 Augustus 2010 - 14:48

Harma:

Het regent hier al de hele dag. Hoop dat het bij jullie beter is. Als ik de verslagen lees en de foto's zie begint er toch iets te kriebelen...! Veel plezier nog de komende dagen!

• 17 Augustus 2010 - 15:11

Ria:

Hallo allemaal, vrienden en bekenden en speciaal Ellen natuurlijk!
    Leuk om jullie vakantieperikelen te volgen. Ik geniet een beetje mee? Helaas deze keer vanachter de PC. Zo te horen ( en te zien) bijna een wereldreis. Is Limburg net zo mooi als 't hoge land? Ik hoop dat jullie van alles kunnen genieten, het liefst natuurlijk met een heerlijke zonnetje.
    in ieder geval wens ik iedereen een zonnig humeur en heel veel plezier!
    N.B.Graag meer foto's.

Hartelijke groet,
    Ria

• 17 Augustus 2010 - 17:08

Tobias:

Hallo oma,

gaat het goed met u en Heleen? we hebben u gezien op de foto!
    Ik heb alweer gevoetbald vandaag, gister waren we in Amsterdam.
    Dag lieve oma, een knuffel van tobias, levi en hannah en stephan natuurlijk!